Kako premagati post-praznični sindrom?

Kako premagati post-praznični sindrom?

30.8.2017, 23:30 M. K. Kako zdravimo
Brezskrbnih poletnih počitnic ter svobodnega uživanja je konec in zopet se je potrebno prilagoditi na ustaljeno dnevno in delovno rutino ter družinsko življenje. Številnim ljudem ta prehod povzroča stres in težave ter je neprijeten predvsem za tiste, ki se vračajo v stresno delovno okolje oz. jih čaka veliko novih delovnih izzivov pa tudi za tiste, ki imajo slabe odnose z bližnjimi.

To posebno vrsto stresa so psihologi in zdravniki poimenovali post-praznični sindrom, pri katerem pa ima posameznik lahko tudi znake depresije.



Post-praznično depresijo strokovnjaki obravnavajo kot posebno vrsto diagnoze in iščejo načine za preprečevanje stresa, ki se pojavlja prve delovne dni po prihodu z dopusta. Raziskave namreč kažejo, da se kar 66 odstotkov ljudi spoprijema s tovrstnimi duševnimi težavami po daljšem dopustu ali krajšem oddihu (npr. podaljšani vikend).

Post-praznični sindrom lahko prepoznamo po naslednjih znakih: pojavljajo se lahko žalost, melanholija in želja po uživanju v brezskrbnih dnevih, jeza, tesnoba, utrujenost, glavoboli in nespečnost. Če ti znaki hitro izzvenijo, ni potrebna večja pozornost. Če pa vztrajajo daljši čas, je dobro, da poiščemo pomoč.

Nasveti za lajšanje post-prazničnega stresa

Raziskave so pokazale, da se v delovno okolje najlažje vračajo tisti, ki so bili na oddihu največ dva tedna. Strokovnjaki zato svetujejo, da dopust razdelimo na več krajših počitnic, med letom pa izkoristimo več posameznih prostih dni. Prav tako je koristno, če dopust zaključimo že nekaj dni pred začetkom delovnih obveznosti in se postopoma prilagajamo nazaj na svojo vsakodnevno rutino. Kljub vsemu pa se odzivi ljudi na spremembe razlikujejo in za nekatere so spremembe težje, za druge lažje. A ne glede na to kam sodimo, nam lahko pomagajo ublažiti stres naslednji nasveti:

Načrtujte prihod iz dopusta vsaj dva dni pred začetkom dela

Dobro je, da si pred začetkom dela vzamete čas za prilagoditev na dnevni ritem. Načrtujte ponovni prihod na delovno mesto v sredini tedna (npr. v sredo). Ob misli, da se zopet bližajo prosti dnevi (vikend) se boste boljše počutili. Prav tako boste potrebovali nekaj časa, da razpakirate prtljago in v miru opravite dodatne obveznosti. Če boste domov prišli tik pred zdajci, ne boste imeli dovolj časa in boste zato zaskrbljeni, nervozni in utrujeni od potovanja.

Obkrožite se z lepimi spomini

Na delovno mesto prinesite kakšne fotografije ali spominek iz potovanja, ti vas bodo spomnili na lepe trenutke, ki ste jih preživeli na počitnicah. Vendar naj služijo zgolj za vašo motivacijo in dobro počutje.

Z delom začnite postopoma

Prvi delovni dan ne načrtujte večjih projektov ali zahtevnejših sestankov. Začnite počasi. Napišite delovni načrt in določite prioritete. Prvi dan se lotite le manjših obveznosti. Če je le mogoče, se med delovnim časom odpravite na krajši sprehod in naredite lažje gibalne vaje, ki vam bodo dvignile energijo in zmanjšale vpliv stresa.

Poskrbite za pozitivno vzdušje

Pokličite sodelavca, s katerim se dobro razumete in pojdita skupaj na pijačo. Poklepetajta o svojih poletnih dogodivščinah. Zelo blagodejno na počutje deluje tudi glasba in če ne moti delovne rutine, prisluhnite prijetni glasbi.

Ohranite pozitiven odnos do življenja

Bodite hvaležni, da ste si lahko privoščili počitnice in doživeli lepe trenutke, kajti veliko ljudi te možnosti nima. Pogovarjajte se o svojih dogodivščinah s prijatelji in razmišljate, kam se boste odpravili naslednje leto. Razmišljanje o novem potovanju vam bo pomagalo, da se boste lažje sprostili.

Bodite telesno aktivni in poskrbite za zdrav življenjski slog

Zapomnite si, da je najboljši recept za zmanjševanje stresa, depresivnega razpoloženja in odpravljanje slabega počutja, zdrav življenjski slog, zato poskrbite, da boste po dopustu telesno aktivni. Ukvarjate se s tekom, kolesarjenjem, plavanjem itn. Ne pozabite pa tudi na zdravo prehrano in druženje s prijatelji. Pijte tudi dovolj tekočine, predvsem vode. Na delovnem mestu pogostokrat zaužijemo preveč kave, ki organizem dehidrira in pozabimo na vodo. Naš organizem in možgani pa najbolje delujejo takrat, ko je telo dovolj hidrirano.

Poiščite svojo formulo za dobro počutje

Kar deluje pri eni osebi, ni nujno da deluje kar pri vsaki. Žal recepta, ki bi deloval za vsakogar, ni. Vsekakor pa vam bo pomagal zdrav življenjski slog, postopno vračanje v delovno rutino ter uživanje v lepih vsakdanjih trenutkih. Ne bo pa vam pomagalo žalovanje za tistim, kar je že bilo. Če pa vam vsi nasveti popolnoma nič ne pomagajo in vas delo, ki ga opravljate ne veseli nič več ter vam povzroča vedno več stresa ter frustracij, je morda prišel čas, da razmislite o svoji karieri ter naredite osebno poslovno inventuro. Poiščite tisto, kar vas bo veselilo. 


Foto: Bigstock
Spletno mesto uporablja piškotke, da lahko razločujemo med obiskovalci in izboljšujemo delovanje strani. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov.