Aterosklerozo je moč ustaviti brez uporabe zdravil

Bolezni srca in ožilja v razvitem svetu odnesejo največ življenj, in to kljub dejstvu, da bi jih v precejšnji meri lahko preprečili. Prvi korak do tega je preprečevanje sistemskega vnetja ter nalaganja oblog na žile, kar poznamo kot aterosklerozo. Ali jo lahko ustavimo brez uporabe zdravil?

Šport je pomemben del preventive srca in ožilja, pa tudi vseh ostalih kroničnih bolezni. Foto: Bigstock

Vsi si želimo živeti dolgo in težimo k temu, da bi bilo življenje v vseh obdobjih kakovostno in uspešno. Teoretično je to mogoče vse do 120 leta starosti, v praksi je precej drugače. Čeprav se je povprečna življenjska doba v razvitem svetu v zadnjih dvesto letih povečala za 25 let, še vedno pogosto umiramo prezgodaj in po nepotrebnem.

“Prehrana postaja vse bolj pomembna tako pri preprečevanju bolezni kot v procesu zdravljenja in okrevanja po posegih.”

Hrana je nova farmacija, priznava stroka. Prehrana postaja vse bolj pomembna tako pri preprečevanju bolezni kot v procesu zdravljenja in okrevanja po posegih. Starodavno načelo, da »smo to, kar jemo«, prihaja vse bolj do izraza, zdrava prehrana velja za temelj kakovostnega življenja, dobrega počutja in nezbolevanja. Na stotine raziskav je potrdilo, da je hrana vpletena v številne kronične bolezni, od katerih se mnoge začnejo že v otroštvu.

Podhranjeni kljub obilju hrane

Hrana je za ljudi podobno, kot gorivo za avto. Nič ne pomaga, če slednjega negujemo na vse mogoče načine, če nima goriva, ki bi ga gnalo naprej. Bolj, kot se ljudje zanašamo na industrijsko in predelano hrano – ki obeta prihranek časa in truda ter razvaja z okusi, ki zasvojijo, bolj praznimo rezervoar z gorivom. Statistika kaže, da je večina ljudi v razvitem svetu kljub obilju hrane – podhranjena.

“Manjko hranilnih snovi se hitro odrazi na zdravju in počutju ter umskih sposobnostih. Če traja dlje časa, vodi v pogostejše zbolevanje.”

Bolezni srca in ožilja načeloma nastopijo v zadnji tretjini življenja in če ne prej, takrat pomislimo, da je skrajni čas za spremembo življenjskega sloga. Dejstvo je, da za to sploh ni prepozno: študije so pokazale, da intenzivno ukvarjanje s športom drastično upočasni staranje ter v kombinaciji z zdravo prehrano ustavi napredovanje bolezni srca in ožilja.

Bolezni srca in ožilja posledica sodobnega načina življenja

Ateroskleroza je posredno vpletena v smrt 18 milijonov ljudi na leto. Večina jih prihaja iz razvitega sveta – od tam torej, kjer za to pravzaprav ni potrebe. Zdravstveni sistemi ponujajo preventivo in izobraževanje, zdravljenje je dobro vpeljano in kakovostno. Vendar vse troje skupaj težko parira prehranski industriji, ki izrazito promovira nezdravo prehranjevanje ter uživanje sladkih pijač, ki so avtocesta do debelosti in zbolevanja.

Kako brez uporabe zdravil preprečiti nalaganje maščobnih oblog na žile in ali že začeti proces lahko celo obrnimo s hrano? Raziskave kažejo, da je to mogoče.

Vitamini skupine B

Vitaminov B je več, in skupaj sestavljajo kompleksni mehanizem, ki vpliva na na naše telo. Študija, objavljena v strokovni reviji Atherosclerosis, je pokazala, da kombinacija 2,5 mg folne kisline, 25 mg vitamina B6 in 0,5 mg vitamina B12 znatno zmanjša debelino arterij pri aterosklerozi. Učinkovita je bila tudi folna kislina sama po sebi. Avtorji študije so izpostavili, da se je prehranskim dopolnilom s sintetičnimi ali polsintetičnimi vitamini, ki prevladujejo na trgu, bolje izogniti ter po njih ne posegati.

Česen in granatno jabolko

Česen dokazano upočasnjuje nastanek oblog v arterijah, ima pa tudi številne druge pozitivne učinke na telo: znižuje krvni tlak, krepi imunski sistem, pospešuje metabolizem, zmanjšuje sistemsko vnetje… Granatno jabolko deluje podobno, vendar je spekter koristi ožji. Poleg preprečevanja nastanka žilnih oblog se je ta sočni sadež posebej izkazal pri spodbujanju delovanja jajčnikov ter zniževanju sladkorja v krvi.

Kislo zelje

Tradicionalna živilo, ki ne manjka v nobeni slovenski shrambi, ima številne pozitivne učinke. Ne samo, da spodbuja razrast koristnih bakterij v črevesju, ampak tudi zavira proces ateroskleroze ter razgrajuje strupene kemikalije (toksine), ki žile in tkiva še dodatno poškodujejo. Podobno velja tudi za druga naravno fermentirana živila.

L-arginin

L-arginin je aminokislina, ki pri delovanju človeškega telesa igra izjemno pomembno vlogo. Raziskave kažejo, da za 24 odstotkov zmanjša zadebelitev žil ter pozitivno vpliva na endotelijsko funkcijo. Seznam koristi L-arginina je dolg: njegove koristi za zdravje, ki jih je več kot 150, je potrdilo več kot 30 študij.

Kurkuma

Rumena indijska začimba se je izkazala za odlično pri varovanju srca in ožilja. Učinkuje podobno, kot aspirin: redči kri in preprečuje nastanek krvnih strdkov ter poškodbe arterij.

Sezamovo seme

Sezamovo seme velja za eno od najbolj univerzalnih živil sploh. Pri lajšanju artritičnih bolečin se je ekstrakt sezamovega semena izkazal za enako učinkovitega, kot tienol. Sezamovo seme tudi dokazano ustavlja napredovanje ateroskleroznih lezij.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj