Bili smo na obisku v zmagovalni Lekarni Šentjernej

Avtor: S. S., M. K.

Akcija Najbolj cenjena lekarna ima pomembnejšo vlogo, kot se zdi na prvi pogled. Tega se zaveda tudi Lekarna Šentjernej, ki si je zaradi zadovoljnih strank in bolnikov, ki hodijo tja tudi po nasvete, ne le zdravila in prehranska dopolnila, prislužila laskavo prvo mesto. Veselje, ki so ga ob tem pokazale zaposlene farmacevtke, so delile s krajem in tamkajšnjimi ljudmi.

Lekarna Šentjernej je ena izmed 14 enot javnega zavoda Dolenjske lekarne, ki deluje na območju Dolenjske in Bele krajine. Vodja lekarne Veronika Bregar, mag. farm., se je zahvalila za izkazano zaupanje občanov, saj so s tem prepoznali tudi pomembnost lekarniškega dela.

Šentjernej sodi med manjše občine v Sloveniji; ustanovljena je bila leta 1995. To pa ne pomeni, da nima zgodovine. Prvi podatki o fari svetega Jerneja segajo v leto 1249. In kot se »šika« za vsako občino, imajo tudi lekarno. Tamkajšnji farmacevti pri svojem delu na prvo mesto postavljajo varnost in zdravje bolnikov. Da njihovo delovanje poteka v pravi smeri, med drugim potrjuje laskavi naslov v akciji Najbolj cenjena lekarna za leto 2015, ki so ga prejeli na simpoziju Slovenskega farmacevtskega društva v Portorožu.

Takoj po podelitvi je Veronika Bregar, mag. farm., sicer vodja lekarne, na vprašanje, kakšni so njeni občutki in zakaj so se za akcijo odločili, povedala: »Ob nazivu NAJ LEKARNA sem najprej hvaležna svojim pacientom za izkazano zaupanje ter da so prepoznali potrebnost in pomembnost lekarniškega dela, da visoko cenijo farmacevtov nasvet, prijaznost in ustrežljivost zaposlenih v lekarni. Hvala mojim sodelavkam za požrtvovalno delo s pacienti in kolegialen odnos v kolektivu, ki ga naši obiskovalci gotovo čutijo,« ob tem pa dodala, da so jih k akciji spodbudili tudi nekateri njihovi pacienti. Prepričana je, da akcija za izbor naj lekarne obenem tudi povezuje lokalno skupnost. In kaj svetuje drugim lekarnam, ki se odločajo o sodelovanju v akciji? »Prav je, da se dobre storitve in dobra dela javno pohvalijo. Hkrati pa je to pomembna povratna informacija, ali lekarna res služi javnemu dobremu in ljudem, ki iščejo nasvete in pomoč. Pravzaprav mi je v čast, če pridejo stranke tudi samo po nasvet in zadovoljne odidejo.«

Na obisku v vrtcu

V lekarni, ki je odprta vsak dan v tednu, razen nedelje, se žal spoprijemajo s prostorsko in kadrovsko stisko, a za zdaj še gre. A ker imajo zaradi nekoliko manjšega obiska več časa, imajo več časa tudi za posvet z bolnikom, kar je zelo pozitivno. Ker so nasveti farmacevtov zastonj, se ljudje pogosto obračajo nanje s svojimi težavami in ne obiščejo vedno zdravnika. »Človeka je treba znati poslušati,« pove vodja lekarne in doda, da so njihove stranke zelo različne. Prihajajo domačini pa Romi in celo iz Novega mesta se pripeljejo, saj pri njih lažje parkirajo. Upajo, da bo akcija, ki je njim prinesla prvo mesto, pomagala pri širjenju prepoznavnosti in spoštljivega odnosa do farmacevtskega poklica. Beseda je stekla tudi o tako imenovani Kartici zvestobe, ki se je poslužujejo recimo Ljubljanske lekarne. Ta se jim za lekarno ne zdi najprimernejši projekt, saj bolj spodbuja količinski nakup kot pa samo svetovanje pri izdaji. To pa je ravno tisto, kar jih bistveno ločuje od trgovine, pravijo v lekarni. V njihovi lekarni si lahko tudi izmerite pritisk, pregledate lasišče ali vam opravijo meritve za preventivne kompresijske nogavice.

Poznajo vse svoje stranke? Vseh ne, zelo veliko pa res. In pogosto gre za sproščen pogovor, v katerem pacienti lažje odprejo kakšno občutljivejšo temo. »Kljub temu pa vseh storitev, ki jih opravimo, ne zapišemo in ne zaračunamo. Moram reči, da je delo v lekarni zelo lepo, saj nas ljudje s svojim zaupanjem vedno znova bogatijo. Želimo si, da bi tako ostalo in da bi ljudje v našo lekarno radi prihajali ter se iz nje zadovoljni vračali,« je povedala vodja lekarne. Pogosto jih obiščejo otroci iz vrtca in šole pa tudi zaposlene se udeležijo kakšnih delavnic o zdravem življenjskem slogu, ki jih organizirajo v šolah, pa čeprav jim včasih časa primanjkuje, saj imajo poleg delovnih ur v lekarni tudi obvezna izobraževanja. Ta so v današnjih časih nujna, saj se trg z zdravili in s prehranskimi dopolnili nenehno spreminja.

V razumevanju je moč

In ker je timsko delo pomembno povsod, smo za mnenje povprašali tudi druge sodelavce omenjene lekarne. »Naziv najbolj cenjena lekarna je zelo lepo priznanje, meni osebno pa največ pomeni zahvala pacienta za dober nasvet, ki ga je dobil v naši lekarni. Še naprej se bom z veseljem trudila za zadovoljstvo naših strank,« pravi Irma Šporar, mag. farm. Njena kolegica farmacevtka Renata Kovačič je dodala, da je ponosna, da dela v najbolj cenjeni lekarni. »Hvaležna sem vsem za tako veliko podporo, sodelavkam pa za kolegialen odnos. Še naprej se bomo skupaj trudile, da ostanemo za ljudi prijazna lekarna.« Anico Bučar, mag. farm., pa je rezultat v bistvu zelo presenetil, a je bila priznanja seveda zelo vesela. Hkrati pa je tudi obveza za še bolj zavzeto delo za naprej. S tem so se strinjali vsi. »Zjutraj, ko grem v službo, si rečem, da je treba uresničevati tudi majhne reči. In čeprav kdaj zadeve niso rožnate, te drobna lučka v predoru pripelje do izhoda.«

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj