Spremembe v oktobru

Spremembe v oktobru

26.10.2018, 19:41 Sanja V. Švajger Kolumne

Kako hitro brzi čas. Mogoče zato, ker si starejši, ker si si naložil preveč dela, ker si preveč skrben in natančen ali ker mora biti vse tip top urejeno, pospravljeno, zlikano in poravnano.  V njegovem bežanju kaj kmalu pozabimo tudi nase, kar se nam lahko vse prehitro maščuje. Zato vas v novi izdaji revije znova spominjamo, da si je treba vzeti zase čas. 

jesen_gozd

Imejmo se radi, opozarja psihoterapevtka Nataša Kejžar, spoznajmo, da smo dovolj dobri in si dovolimo biti zadovoljni. 

Dotikamo pa se tudi številnih drugih vznemirljivih tem. Predstavljamo življenjsko zgodbo bolnika Josipa, ki je zaradi bolezni postal invalid, danes pa je s pomočjo novega zdravila na pragu novega življenja.

Brali boste o nevarnem zraku v naših domovih, ki lahko resno ogroža življenje stanovalcev, pa o zdravljenju miomov, ki se ga nekateri ginekologi še vedno lotevajo 'po starem', in namesto da bi predpisali zdravilo ter tako (večkrat tudi za vedno) odložili operacijo, raje odstranijo maternico, češ, tako miomi ne bodo imeli več kje zrasti in bo mir. Ne spreglejte!

Klinična psihologinja, strokovnjakinja za pomoč pri odpravi nespečnosti dr. Vita Štukovnik je pripravila zanimivo besedilo o motnjah spanja v prihajajoči sezoni. Opozorila je, da raziskave na področju nespečnosti – podobno kot pri razpoloženju – kažejo, da na jesensko-zimske spremembe v spanju v veliki meri vpliva zmanjšana količina dnevne svetlobe v tem obdobju leta. Svetloba pa odreja tudi naše razpoloženje; njeno pomanjkanje – kratki dnevi in dolge noči – je glavni dejavnik pri nastanku sezonske depresivne motnje oziroma sezonske razpoloženjske motnje. Saj poznate občutje, ko se s prvimi mračnejšimi in z meglenimi jutri v vas prikrade tiha melanholija. Takšno tipično depresivno razpoloženje se lahko začne jeseni, pri bolj trdoživih pozimi in običajno spontano izzveni s prvimi znanilci pomladi. Letošnji kupi slabe volje so torej tik pred nami, a lahko se jim izognemo. Danci imajo Hygge, ki ga lahko prenesete tudi k sebi, z veliko mero notranje pozitivne naravnanosti pa se ji boste gotovo izognili.

K vsestranskemu boljšemu počutju pa vam bodo pomagali tudi redni obiski pri mojstrih za sklepe in mišice, pri kineziologih iz Kinvitala. Dvakrat tedensko, za začetek, pozneje pa mogoče celo večkrat, si v prijetni družbi okrepite telo in znova občutite mišice, ki so v letih ali desetletjih sedečega življenja zamrle. H gibanju pa nas vzpodbudno nagovarja tudi Urban Praprotnik, prof. športne vzgoje. Tako po malo, da se začne teči, pove, samo pol minutke, 30 sekund, medtem ko se sprehajate, poskusite, če vam bo neugodno, pa še manj. In tako ponavljajte vsak dan, tudi če je oblačno in hladno, nič ne de. Naslednji mesec tecite med sprehodom minuto, ne več, pa spet hodite in spet tecite minutko. Čez mesec dni, zdaj ste na sprehodu bolj živahni že tretji mesec zapored, pa poskusite teči dve minuti. Spet z nekajminutnimi presledki. Evo, sploh ni treba veliko teči da bi si okrepili kosti, in to brez odvečnega obremenjevanja. Okrepimo pa si tudi počutje, ki je po vsaki vadbi in sprehodu odlično. Preverjeno!


Foto: Bigstock
Spletno mesto uporablja piškotke, da lahko razločujemo med obiskovalci in izboljšujemo delovanje strani. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov.