Zadnja novica

Zaradi dodajanja folne kisline manj psihoz pri otrocih?

Ne le, da s folno kislino obogatena živila na osnovi žit zmanjšajo tveganje za nastanek spine bifide, ampak lahko s folno kislino obogatena dopolnila v žitnih izdelkih okrepijo razvoj možganov ploda in s tem preprečijo dolgoročno tveganje za razvoj psihoz, so v novi študiji ugotovili raziskovalci. Značilnosti psihoze med drugim zajemajo preganjavico, umik iz družabnega življenja in halucinacije. 

Kako zdravimo

Študija: ena vrsta telesne vadbe podaljšuje življenje

Študija: ena vrsta telesne vadbe podaljšuje življenje

22.8.2018, 22:05 R.M.Z. Kako zdravimo
Vsak način vadbe koristi duševnemu in telesnemu zdravju posameznika. Raziskovalci so dolgo predvidevali, da se njen pozitiven vpliv odraža tudi na celične ravni, vendar pa je bilo relativno malo znanja o tem, katere vaje pomagajo celicam obnoviti ključne organele. Ameriška študija pa je ugotovila, da določen tip vadbe, visokointenzivna intervalna vadba (HIIT), lahko izboljša s staranjem povezane spremembe na celični ravni. 
intenzivna vaba-hiit

Raziskovalci so ugotovili, da je visokointenzivna intervalna vadba ustvarila več proteinov za mitohondrije, ki proizvajajo energijo, in njihove ribosome, s čimer lahko učinkovito ustavi staranje na celični ravni. 

"Ko govorimo o 'odlaganju' procesa staranja in na podlagi vsega, kar vemo, lahko rečemo, da ni na voljo nobenega nadomestka za te vadbene programe", je o ugotovitvah dejal dr. Sreekumaran Nair.

In kako je potekala študija, ki je vključevala 36 moških in 36 žensk? Eno skupino so sestavljali posamezniki, ki so bili stari od 18 do 30 let, drugo pa posamezniki v starostnem razponu od 65 do 80 let. Skupini so nato razdelili v tri podskupine in vsaki pripisali različen tip telesne vadbe. Prostovoljcem so iz stegenske mišice odvzeli vzorec tkiva in primerjali molekularno sestavo njihovih mišičnih celic z vzorci prostovoljcev s sedentarnim načinom življenja. Za namen študije so raziskovalci preverili tudi količino mišične mase in občutljivost na inzulin.

Ena skupina je izvajala vadbo HIIT s kolesarjenjem in hojo, druga trening z odporom, tretja pa kombinacijo obeh omenjenih. Ob koncu študije so raziskovalci ponovili uvodne meritve in ugotovili, da vsi trije načini vadbe izboljšajo telesno pripravljenost posameznikov in pozitivno vplivali na povečanje občutljivosti na inzulin.

Trening moči se je, kar je razumljivo, izkazal za najboljšo vadbo za povečanje mišične mase, vadbi HIIT in kombinacija vadb pa je izboljšala aerobične zmogljivosti med ženskami in moškimi. Vendar pa se je za HIIT vadbo izkazalo, da najbolj koristi človeškim celicam. Raziskovalci so ugotovili, da izboljša s staranjem povezan upad mitohondrijev mišičnih celic, ki ustvarjajo energijske molekule za celice. Pri mlajših udeležencih študije so zabeležili 49-odstotno povečanje mitohondrijskih zmogljivosti, pri starejših pa se je ta povečala za kar 69 odstotkov. Raziskovalci so ugotovili tudi izboljšanje občutljivosti na inzulin, ki zmanjšuje verjetnost pojava sladkorne bolezni. 

HIIT tudi poveča nastajanje proteinov v celicah, ki so pomembni za normalno delovanje telesa - proces, ki se običajno upada s staranjem. So pa raziskovalci opazili izboljšave v obeh starostnih skupinah. Študija je bila sicer lani objavljena v reviji Cell Metabolism. 

Ugotovitve študije so še zgodnje, kljub temu pa študija ponuja vpogled, kako lahko posameznik z vadbo izboljša zdravje, in to ne glede na starost.


Foto: Bigstock
Spletno mesto uporablja piškotke, da lahko razločujemo med obiskovalci in izboljšujemo delovanje strani. Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov.