Zamuda: elektronske napotnice še niso popolnoma zaživele

Avtor: T. L.

Danes naj bi po načrtih v celoti zaživelo eNaročanje. To pa je zdaj padlo v vodo. Kot sporočajo iz Nacionalnega inštituta za javno zdravstvo, so morali kljub napovedani izenačitvi elektronske napotnice in papirne napotnice, ki je bila načrtovana za današnji dan, 15. januar, rok za popolno izenačitev prestaviti. 

Vzrok za to prestavitev je, da vsi izvajalci zdravstvene dejavnosti, ki izvajajo zdravstvene storitve na drugem in tretjem nivoju, še niso sposobni sprejemati napotnic preko sistema eNaročanja za vse storitve, ki jih izvajajo. Zato je napotnico poleg elektronske verzije še naprej potrebno tudi natisniti in tako omogočiti naročanje tudi pri izvajalcih, ki eNapotnice še niso sposobni sprejeti. Pri tej odločitvi za podaljšanje roka je NIJZ vodila predvsem skrb za varnost pacientov, saj so situacijo, ko se pacient kljub veljavni elektronski napotnici ne bi mogel naročiti, iz stališča zagotavljanja potrebnih zdravstvenih storitev ocenili kot nesprejemljivo.

Nazadnje je septembra lani NIJZ izvajalce zdravstvene dejavnosti, ki izvajajo zdravstvene storitve na sekundarni in terciarni ravni (oziroma storitve, za izvedbo katerih pacient lahko pridobi napotnico), prosil za sodelovanje, da bi eNapotnica v celoti zaživela s 15. januarjem 2017.

Uvajanje eNaročanja pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti pomeni poseg tudi v samo organizacijo delovnih procesov pri njih, kar je precej zahtevna naloga. Glavne težave so predvsem v tem, da se vsi izvajalci, kljub intenzivnim  aktivnostim za spodbujanje uporabe, še niso v celoti vključili v sistem in torej še ne omogočajo eNaročanja za storitve, ki jih izvajajo, ob tem zamudo pojasnjujejo na inštitutu.

Ne javljajo točnih podatkov o čakalnih vrstah

Prav tako po primerjavi podatkov NIJZ ugotavlja, da izvajalci ne poročajo o točnih čakalnih dobah. Kot dodajajo, je to tudi eden glavnih vzrokov, zakaj se je rok za popolno uveljavitev sistema zamaknil, saj ne morejo začeti s splošno uporabo sistema, kjer eNaročanje še ni omogočeno za vse storitve in kjer so podatki o čakalnih dobah neskladni z dejanskim stanjem.

Natančnega datuma vključitve vseh izvajalcev v eNaročanje za zdaj na NIJZ ne morejo napovedati.

Kaj eNaročanja pomeni za paciente

eNaročanje bo državljanom omogočilo boljši pregled nad tem, kdo v Sloveniji izvaja posamezne zdravstvene storitve. Na osnovi prikazanih čakalnih dob in prvih prostih terminov, ki se bodo tekoče osveževali, bodo ti na osnovi izdane eNapotnice dobili možnost, da se bodo lahko elektronsko naročili na termin pri izvajalcu z najkrajšo čakalno dobo oziroma pri tistemu izvajalcu, ki mu najbolj ustreza.  Preko portala zVEM bodo lahko svoje termine za izvedbo storitve kadarkoli odpovedali in se naročili pri drugem izvajalcu. 

Portal zVEM vsem uporabnikom kadarkoli omogoča pregled prvih prostih terminov ali okvirnih terminov pri vseh izvajalcih, tudi če nimajo izdane eNapotnice. Z uvedbo eNapotnice se še naprej ohranjajo vsi dosedanji načini naročanja na zdravstvene storitve (telefonsko, osebno) in tako pacienti, ki so s spletnimi stranmi manj domači, nikakor niso kakorkoli prikrajšani pri naročanju na zdravstvene storitve. 

Čeprav storitev eNaročanje, ki omogoča elektronsko napotitev in naročanje pacientov na zdravstvene storitve s primarne na sekundarno in terciarno zdravstveno raven ali znotraj sekundarne oziroma terciarne zdravstvene ravni, še niso v celoti vzpostavili vsi izvajalci zdravstvenih storitev na sekundarni in terciarni ravni in je bilo v sistem eNaročanja do konca leta 2016 vključenih tri četrtine izvajalcev, pa podatki kažejo, da je glede na obseg naročanja do zdaj že ustrezno pripravljenih okoli 90 odstotkov izvajalcev. 

Foto: Profimedia

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj