Otroci obvladajo jezik mnogo prej, preden spregovorijo

Otroci verbalne sposobnosti začnejo razvijati že v maternici, pri vsega nekaj mesecih starosti pa že razlikujejo med posameznimi jeziki. Celo več: znajo jih povezati z etnično pripadnostjo govorca. Jezik torej obvladajo mnogo prej, preden spregovorijo prvo besedo.

Otroci pri starosti 11 mesecev znajo povezati posamezni jezik z etično pripadnostjo govorca. Foto: Bigstock

Jezik je kompleksni sistem, s katerim se ljudje sporazumevamo med seboj, njegovo učenje pa se začne že v maternici. Otroci pri starosti 11 mesecev znajo povezati posamezni jezik z etnično pripadnostjo govorca, je pokazala raziskava, ki so jo izvedli raziskovalci na Univerzi British Columbia (Kanada).

Dojenčki jezik povežejo z etično pripadnostjo

»Dojenčki se ogromno naučijo o jeziku, celo o njegovi družbeni uporabi, mnogo prej, preden spregovorijo prvo besedo. Povezava med značilnostmi govorca v smislu izgleda (ki nakazuje etnično pripadnost) in jezikom kot takim je nekaj, kar se naučijo popolnoma sami sami in to prej, preden shodijo ali spregovorijo prve besede,« so v poročilo zapisali znanstveniki.

“Že 11 mesečni dojenčki ustvarjajo povezave med jezikom, ki ga slišijo v svojem okolju, in etnično pripadnostjo ljudi, ki ga govorijo.”

Študija, ki so jo raziskovalci Univerze British Columbina pred kratkim objavili v strokovni reviji Developmental Psychobiology, je pokazala, da otroci zven jezika – predvajali so jim angleščino in kantonščino (obliko kitajščine,ki jo govori okrog 80 milijonov ljudi in prevladuje med Azijci v Kanadi), uspešno povežejo z narodnostjo govorca. Ko so slišali angleščino, so otroci gledali obraze belcev. Ko so isti otroci poslušali kantonščino, so bili bolj pozorni na obraze Azijcev.

“Dojenčki se ogromno naučijo o jeziku, celo o njegovi družbeni uporabi, mnogo prej, preden spregovorijo prvo besedo.”

Študijo so izvedli v vrtcu v Vancouvru, vsi otroci, ki so v njej sodelovali, bili belci. Vancouver je sicer območje, kjer živi veliko ljudi azijskega porekla, ki govorijo kantonščino. Potem so poskus ponovili tako, da so kantonščino nadomestili s španščino – jezikom, s katerim tamkajšnji otroci ne prihajajo v stik. Otroci bili med poslušanjem enako pozorni tako na obraze belcev kot na obraze Azijcev. Jezika, s katerim v okolju ne prihajajo v stik, niso znali povezati z narodnostjo govorca.

Okolje in izkušnje igrajo ključno vlogo

»Naše ugotovitve kažejo, da že 11 mesečni dojenčki ustvarjajo povezave med jezikom, ki ga slišijo v svojem okolju, in etnično pripadnostjo ljudi, ki ga govorijo,« pojasnjuje dr. Lilian May, profesorica razvojne psihologije iz Univerze British Columbia in glavna avtorica študije. »Učenje jezika je mnogo bolj celostni proces, kot smo menili doslej. Obsega ne samo učenje besed in stavkov, pač pa tudi postavljanje jezika v socialni kontekst in spoznavanje sogovornika.«

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj