E-napotnica je tu: kaj so ključne novosti, ki jih prinaša eNaročanje

Avtor: R. M. Z.

Z 10. aprilom 2017 se je eNapotnica izenačila z do sedaj poznano papirnato napotnico. Že izdane napotnice bodo še vedno veljavne, pacienti pa bodo lahko za naročanje uporabljali vse do sedaj obstoječe načine naročanja (telefon, osebni obisk), sporočajo na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ).

Za 1132 storitev lahko vsak uporabnik spleta spremlja podatke o čakalnih dobah (prvih prostih terminih) za vse izvajalce zdravstvenih dejavnosti na naslovu https://cakalnedobe.ezdrav.si.

Ključne novosti, ki jih prinaša eNaročanje:

  • z uvedbo elektronske napotnice ni več papirnatega obrazca napotnice (razen v izjemnih primerih)
  • ob naročilu ne bo več dostave papirnatega obrazca v petih dneh, ampak bo naročilo sprejeto takoj
  • pregled prvih prostih terminov ali okvirnih terminov pri vseh izvajalcih na enem mestu
  • možnost elektronskega naročanja za 190 vrst zdravstvenih storitev
  • možnost naročanja ali odpovedi termina preko portala za paciente zVEM
  • pregled svojih napotnic in naročil na portalu za paciente zVEM.

Več o uvedbi eNaročanja in eZdravju najdete na povezavi.

Na portalu zVEM si lahko vsakdo ogleda svoje zdravstvene podatke in spremlja aktualne novice s področja javnega zdravja.

Prvi dan tudi nekaj težav

Ob dokončni uvedbi eNapotnice (10. 4. 2017) je okrog 13. ure prišlo do težav na podatkovni bazi centralnega sistema eNaročanja. Posledica je bila počasno delovanje sistema, predvsem pri vpisovanju eNapotnic v sistem eNaročanja. V nekaterih primerih je bilo tako kreiranje eNapotnic povsem onemogočeno. V roku pol ure so odgovorni ugotovili, kje je težava in jo tudi odpravili. Tako je sistem malo pred drugo uro spet normalno deloval.

Napaka ni bila omejena le na eno programersko hišo niti na neko področje ali izvajalca. Prvi dan je bilo sicer v sistem eNaročanja shranjenih 12.564 eNapotnic ter izdelanih 7.364 eNaročil.

Pacientu potrdilo

Z uvedbo eNaročanja za starejše ni bistvenih sprememb, so ob tem opozorili pristojni. 

Že izdane napotnice bodo še vedno veljavne, pacienti pa bodo lahko za naročanje uporabljali vse do sedaj obstoječe načine naročanja (telefon, osebni obisk). Razlika je v tem, da v 5 dneh ne bo več potrebno predložiti papirnatega originala napotnice (zeleni obrazec). 

Z uvedbo eNaročanja se za starejše torej nič ne spremeni, razen tega, da prejmejo namesto prejšnje papirnate (zelene) napotnice potrdilo, na katerem so podatki o tem, kako se naročijo (naročijo se na način, kot so se do sedaj). 
Če bo zdravnik pacientu napisal napotnico/eNapotnico, bo pacient dobil v roke obsežno potrdilo o izdani eNapotnici, kjer so predstavljena podrobna navodila, kje se lahko pacient naroči, ali imajo v zdravstvenem domu, kjer so mu napisali napotnico tudi info točko. Sčasoma, ko bo sistem utečen, bodo navodila skrajšana. 
Dogovor z zdravniki je, da bodo pacienta naročili pri izvajalcu zdravstvenih storitev (zdravnik, medicinska sestra ali info točka), če se pacient zaradi objektivnih razlogov sam ne bo mogel naročiti, storitev pa omogoča eNaročanje. Še zmeraj pacient ohranja pravico, da si izvajalca izbere sam. Če bo pacienta naročil zdravnik ali medicinska sestra, bo pacient dobil v roke potrdilo o naročilu (točen ali okvirni datum in uro, kdaj je pri določenem izvajalcu na vrsti ter navodila, kako naj se pripravi na pregled). Vsem pacientom ostajajo na voljo še vedno vsi dosedanji načini naročanja.

Foto: Thinkstock/arhiv RMZ 

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj