V Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana (UKCL) so ob svetovnem dnevu varnosti pacientov, ki ga vsako leto obeležujemo 17. septembra, poudarili pomen pravočasne diagnostike in terapije za uspešno zdravljenje najbolj kompleksnih bolezenskih stanj. V središče so postavili tudi multidisciplinarne time, ki omogočijo ustrezno diagnostiko in usklajeno načrtovanje zdravljenja.
Glavni poudarek letošnjega svetovnega dneva varnosti pacientov, kot ga je določila Svetovna zdravstvena organizacija, je na diagnostičnih napakah, je v izjavi za javnost izpostavil pooblaščenec za varnost pacientov, zaposlenih in drugih v UKC Ljubljana izr. prof. dr. Radoslav Kveder, dr. med. K nastanku napak po njegovih navedbah med drugim prispevata slabo komuniciranje med zdravstvenimi delavci in pacienti ter preobremenjenost zdravnikov, ki delajo v stresnih pogojih.
Pomočnica strokovnega direktorja za kakovost v UKC Ljubljana asist. Dominika Oroszy, dr. med., je poudarila, da so v UKC Ljubljana zavezani kakovostni in varni zdravstveni obravnavi in prav pravočasna diagnostika in terapija sta ključni pri zagotavljanju odličnih izidov zdravljenja.
Pred letom in pol smo uvedli tako imenovane medicinske time za hitro posredovanje po vzoru iz tujine, ki zagotavlja hitro in pravočasno odkrivanje poslabšanja zdravstvenih stanj na oddelkih in tako preprečijo marsikateri slab izid zdravljenja.
Hkrati so v UKC Ljubljana v uporabi zelo sodobne diagnostične metode za zgodnje odkrivanje poslabšanja zdravstvenega stanja s pomočjo telemedicine, je povedala asist. Dominika Oroszy. »S pomočjo centralnega monitoringa lahko v realnem času spremljamo zdravstveno stanje pacientov in pravočasno odkrivamo poslabšanja. Naši kolegi iz rentgenološkega inštituta pa se že poslužujejo tudi umetne inteligence, ki jim pomaga pri izboljšanju slikovne diagnostike.«
Predpriprava pacienta za kakovostnejšo obravnavo
Izpostavila je tudi pomembno vlogo pacientov pri pravočasni diagnostiki in ustreznem zdravljenju. Pacienti lahko na nekaterih oddelkih vnaprej izpolnijo določena vprašanja v zvezi s svojim zdravstvenim stanjem in se tako pripravijo na obisk. Zdravnik je v ambulanti namreč pri obravnavi pacienta časovno omejen, zato mu predhodno izpolnjen obrazec omogoča, da se s pacientom pogovori o ključnih stvareh.
Generalni direktor UKC Ljubljana doc. dr. Marko Jug, dr. med. je v uvodnem nagovoru poudaril, da je za zagotavljanje najbolj vrhunskih storitev visoke kakovosti med drugim treba zagotoviti infrastrukturo in ljudi. Na obeh teh področjih je po Jugovih besedah zdravstvo postalo v zadnjih letih precej opeharjeno. Zato je treba javno zdravstvo krepiti tako z infrastrukturnimi projekti kot človeškimi viri. »Seveda je treba biti do sebe pošten, priznavati svoje napake ali pa slabe izide zdravljenja, jih analizirati in to delamo. Zato si želimo, da tudi nov zakon, ki bo sedaj počasi zagledal svojo luč, upošteva naše pripombe, predvsem v smeri dekriminalizacije napak v zdravstvu. Te se bodo vedno dogajale in nikoli niso namerne. Če jih bomo kriminalizirali, bomo o njih slišali vedno manj in jih nikoli ne bomo odpravili,” je prepričan doc. dr. Jug.