Svetovni dan kakovosti 2024: Vloga magistrov farmacije pri zagotavljanju kakovostne zdravstvene obravnave

Kakovostna zdravstvena oskrba je tista, ki dosledno dosega izide zdravljenja, ki so primerljivi s standardi in najboljšimi praksami, ob upoštevanju temeljnih načel kakovosti, kot so uspešnost, varnost, učinkovitost, pravočasnost, enakopravnost in osredotočenje na pacienta.

Magistri farmacije s strokovnim svetovanjem prispevajo k varni in kakovostni zdravstveni oskrbi ter izboljšanju zdravja pacientov. Foto: BigStock

Magistrom farmacije v lekarnah je osredotočanje na pacienta eden najpomembnejših vidikov kakovosti. »S strokovnim svetovanjem, izobraževanjem in ozaveščanjem pacientov o pravilni rabi zdravil ter optimizacijo terapije v sodelovanju z zdravniki in drugimi zdravstvenimi delavci farmacevti prispevajo k zagotavljanju kakovostne in varne zdravstvene obravnave,« je povedala dr. Alenka Kovačič, koordinatorica za kakovost pri Lekarniški zbornici Slovenije. Svetovni dan kakovosti se obeležuje vsako leto drugi četrtek v mesecu novembru z namenom ozaveščanja o pomenu kakovostnega dela in zagotavljanja kakovosti v vsakdanjem življenju.

Z osredotočenostjo na pacienta do kakovostne terapije

Poleg svetovanja ob izdaji zdravil so magistri farmacije pacientom v lekarnah na voljo tudi za poglobljeno svetovanje. S storitvijo pregled uporabe zdravil farmacevti neposredno vplivajo na izboljšanje z zdravjem povezane kakovosti življenja, in sicer z odpravljanjem morebitnih težav pri zdravljenju z zdravili, z izboljšanjem načina uporabe zdravil in seznanitvijo pacienta o svojih zdravilih. Magister farmacije po pogovoru s pacientom izdela tudi osebno kartico zdravil, ki je pacientu v pomoč pri razumevanju poteka zdravljenja.

Pacienti z večjim številom zdravil, zapletenim režimom uporabe zdravil in zdravili z velikim tveganjem za neželene dogodke so upravičeni tudi do farmakoterapijskega pregleda v ambulanti farmacevta svetovalca. Pri farmakoterapijskem pregledu je pomembno sodelovanje farmacevta in zdravnika v prepoznavi težav povezanih z zdravili ter ukrepih za njihovo preprečevanje ali razreševanje.

V Sloveniji imamo 351 lekarn na primarni ravni zdravstvene dejavnosti in 27 bolnišničnih lekarn, ki delujejo skladno z Zakonom o lekarniški dejavnosti.Osnovni namen lekarniške dejavnosti je namreč zagotavljanje kakovostne in učinkovite preskrbe z zdravili in drugimi izdelki za podporo zdravljenja in ohranitev zdravja ter svetovanje glede njihove varne, pravilne in učinkovite uporabe, pacientom in ostalim zdravstvenim delavcem. Poleg tega pa lekarniška dejavnost zagotavlja tudi farmacevtsko obravnavo pacientov za ohranjanje zdravja in doseganje pričakovanih kliničnih, humanističnih in ekonomskih izidov zdravljenja z zdravili.   

Storitvi pregled uporabe zdravil in farmakoterapijski pregled sta del sodobne lekarniške storitve – brezšivne skrbi. Brezšivna skrb omogoča neprekinjeno preskrbo pacienta z zdravili in farmacevtsko obravnavo pri prehajanju med različnimi ravnmi zdravstvenega varstva ter s tem močno prispeva k kakovostni zdravstveni obravnavi.

V sodobni lekarniški farmaciji, usmerjeni na pacienta, farmacevti s svojo strokovnostjo, dostopnostjo in svetovanjem prispevajo k izboljšanju zdravja in kakovosti življenja pacientov. Z zavedanjem pomembnosti sodelovanja in komunikacije s pacienti so magistri farmacije v lekarnah vedno na voljo za vprašanja, ki jih imate v povezavi z zdravili in njihovo pravilno uporabo.