Matematiko uporabljamo prej, preden se naučimo govoriti

Matematika velja za strah in trepet osnovnošolskih in srednješolskih učilnic, okrog nje pa je zgrajenih kup predsodkov in napačnih prepričanj. Eno od pogostejših je, da se možgani dečkov in deklic po nadarjenosti za matematiko razlikujejo in da je oba spola ne dojameta enako hitro.

Pogosto slišana trditev, da matematika deklicam “leži” man kot dečkom, ne drži. Foto: Bigstock

Eden od najbolj pogostih predsodkov je, da je matematika nekaj težkega in da je talent zanjo odvisen od spola. Računanje naj bi dečkom bolj »ležalo« kot deklicam. Nove ugotovitve kažejo, da temu ni tako. Celo več: matematiko razumejo in na veliko uporabljajo najmlajši neodvisno od spola. Matematika je namreč sistem, s katerim si pomagamo pri razlagi sveta okrog sebe (čeprav ga pogosto ne imenujemo matematika). V nas je preprosto vgrajena, nadarjenost zanjo imamo vsi.

Učenje matematike se začne že v maternici in se nadaljuje tudi po rojstvu. Otroci jo razumejo (in uporabljajo) precej prej, preden se naučijo govoriti. Nezavedno se naučijo njenih pravil in jih z lahkoto »vpeljejo« v prakso predvsem takrat, ko se je treba naučiti nekaj novega. Bolj, kot je okolje tozadevno stimulativno, prej otroci pravila osvojijo.

Dr. Jessica Cantlon iz Univerze Carnegie Mellon je vodila raziskovalno skupino, ki je preučila razvoj možganov dečkov in deklic z namenom ocenitve razlik pri matematičnih sposobnostih majhnih otrok. Vanjo so zajeli 104 otroke v starosti od 3 do 10 let. 55 od njih je bilo deklic. Z MRI so jim izmerili možgansko aktivnost med reševanjem računskih nalog. Razlik med spoloma ni bilo. Potem so rezultate primerjali s tistimi, ki so jih dosegli odrasli. Tudi tukaj razlik ni bilo. Zaključili so, da otroci razumejo matematiko (in jo tudi intenzivno uporabljajo) že precej prej, preden se naučijo govoriti.

Izvirno študijo v celoti najdete TUKAJ.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj