Preprosti ukrepi pomagajo preprečiti sladkorno bolezen

Sladkorna bolezen tip 2 je nekaj, kar bo enkrat v prihodnosti doletelo vsakega dvajsetega od nas. Napove jo motnja v presnovi: telesne celice zaradi (predvsem) debelosti in pomanjkanja gibanja postanejo odporne na inzulin, ki ga proizvaja trebušna slinavka.

Zdrav način življenja z obilo gibanja na prostem je za preventivo sladkorne bolezni izjemno pomemben. Foto: Bigstock

Nekateri ljudje so k zmanjšanju občutljivosti telesnih celic na inzulin bolj nagnjeni, pri večini pa motnja nastopi zaradi nezdravega načina življenja. Poleg opustitve razvad, spremembe prehrane, (s)hujšanja na zdravo telesno težo (ITM ne več kot 25 in vpeljave redne telesne aktivnosti lahko telesu pomagamo tudi z nekaterimi drugimi preprostimi ukrepi.

Črtanje sladkih pijač

Dve pločevinki sladke pijače na dan povečata tveganje za razvoj sladkorne bolezni za 26 odstotkov. Če jih nadomestite z vodo ali s čajem, ki v vse toplejših dnevih še posebej tekne, poleg diabetesa »odženete« tudi druge kronične bolezni.

Zmanjšanje uživanja mesa

Hranila, ki jih dobimo iz mesa, so za normalno delovanje telesa izjemno pomembne. Vendar – prekomerna »ljubezen« do govedine in teletine (med drugim) moti optimalno presnovo sladkorja, še posebej, če gre za predelano meso in če ga uživajo ženske. Rešitev: namesto rdečega mesa naj se na krožniku bolj pogosto znajdejo ribe in perutnina.

Sprehod po kosilu

Pri ljudeh, ki sedijo šest do osem ur na dan, je tveganje za sladkorno bolezen večje za 19 odstotkov. Zmanjša ga že 15 minutni sprehod. Če se nanj odpravite po jedi, si krvni sladkor znižate za najmanj tri ure. Priporočljiva je tudi kratka, a intenzivna vadba pred obrokom. Najbolje pa je, da oboje združimo.

Dvigovanje uteži

Dvigovanje uteži in vaje za moč znižujejo krvni sladkor bolj kot druge aerobne vaje, pravi študija, objavljena v American College of Sports Medicine. Najnovejše smernice bolnikom s sladkorno boleznijo tip 2 priporočajo, da jih redno izvajajo, saj so preproste in učinkovite: krepijo mišice in pospešijo presnovo. Da o boljšem izgledu niti ne govorimo!

Pitje kave

Ljudje, ki namesto ene skodelice prave kave na dan popijejo dve, zmanjšajo tveganje za sladkorno bolezen tipa 2 za 11 odstotkov.

Uživanje oreščkov

Z arašidi, ki nam jih je v otroštvu nosil Miklavž ali smo jih dobili za rojstni dan, smo nevede krepili svoje zdravje. Pomagajo tudi, ko odrastemo: pest arašidov, lešnikov ali orehov na dan zmanjšuje tveganje za številne kronične bolezni, med katerim je tudi sladkorna bolezen.

Več citrusov

Pomaranče in 100 odstotni pomarančni sok učinkovito uravnavata sladkorno bolezen. Tudi drugi citrusi: grenivke, limone, limete, mandarine … imajo podoben učinek. Študija na miših je pokazala, da citrusi upočasnjujejo prehod glukoze v kri ter zavirajo absorpcijo sladkorja v črevesju. Pomaranča na dan torej odžene sladkorno bolezen stran. Vitamin C je, kot je pokazalo kar nekaj dvojno slepih randomiziranih študij (ki veljajo za najbolj zanesljive in verodostojne), tudi strupen za tumorske celice. Klinične študije, v katerih visoke odmerke vitamina C (dajejo jih v žilo, zaužitje takih visokih odmerkov »per os« – torej skozi usta, je nemogoče) uporabljajo kot del zdravljenja raka, intenzivno potekajo in dajejo zelo dobre rezultate.

Manj žganih pijač

Aperitiv ali dva ob posebnih priložnostih ne delata škode. Vsakodnevno uživanje žganja ali viskija pa na zdravje ne vpliva ravno pozitivno. Če zaužijemo dve (ženske) oziroma štiri (moški) merice v roku dveh ur, povečamo tveganje za sladkorno bolezen. Alkohol namreč zmoti delovanje inzulina v možganih.

Viri: Harvard School of Public Health, American College of Sports Medicine, European Association for the Study of Disease, International Journal of Behavioral Nutrition adn Physical Activity

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj