Monika Drozg odgovarja na vaša vprašanja

Monika Drozg, magistrica zakonskih in družinskih študijev ter zakonska in družinska terapevtka (stažistka) bo na portalu revijazamojezdravje.si tedensko objavljala kolumne, pa tudi odgovarjala na vaša vprašanja. Pišite na revijazamojezdravje@kinoks.si, vprašanje bomo posredovali strokovnjakinji in na spletni strani tudi odgovorili.

Znaki prenajedanja so po navadi pred prehranjevanjem ti, da sploh ne čutite lakote. Foto: Bigstock

Pisala nam je ObupanaA.

“Že več kot 3 leta imam težave s prekomerno telesno težo. velika sem 170 cm in imam 88 kg. Zredila sem se v zelo kratkem času, preizkusila sem že veliko diet in vsakič sem izgubila do 7 kg, potem pa sem se spet zredila in to v zelo kratkem času. Zredila sem se ker sem izgubila motivacijo in začela nazaj jesti sladke stvari in hitro hrano.  Kako naj vem, če imam težave s prenajedanjem  in kako naj shujšam ter ohranim želeno telesno težo. Že vnaprej hvala za vaš nasvet in pomoč.”

Pozdravljena ObupanaA,

hvala, ker ste se za pomoč obrnili na naš naslov, že to pomeni velik korak pri vaši spremembi, saj ste prepoznali, da hrana negativno vpliva na vaše zdravje in življenje. Če prav razumem so se vaše težave začele s tem, ko ste prenehali upoštevati dieto in začeli nazaj jesti vso hrano, ki ste se je prej izogibali. Zakaj točno ste se tako hitro zredili težko rečem, saj ne vem kakšno dieto ste imeli, po navadi pa se to zgodi pri dietah kjer pojeste zelo malo kalorij, zato telo ob ponovnem vnosu večje količine hrane, le to shrani kot zalogo v obliki maščobe. Znaki prenajedanja so po navadi pred prehranjevanjem ti, da sploh ne čutite lakote, želja vas pograbi iznenada, posežete po nezdravi in kalorični hrani, zaužijete večjo količino kot ste jo po navadi (tudi pred dieto), mešate različne vrste hrane med sabo (čips, čokolada, pica, piškoti, sir…), po hrani čutite bolečine v želodcu, utrujenost, slabost, morda celo občutke krivde in sramu.  Najpomembnejše se mi zdi, da postanete pozorni koliko pojeste oz. kako se počutite pred, med in po prehranjevanju. Če boste opazili znake prenajedanja, pozornost usmerite na vaše misli, dejanja, besede in dejanja drugih  tik preden posežete po hrani, saj pri prenajedanju skoraj zmeraj obstaja vzrok, ki sproži željo po hrani. Med prehranjevanjem ugasnite moteče dejavnike, čas obroka podaljšajte vsaj za 10 min, jejte počasi, najbolje da se prehranjujete sami in se osredotočite na to kaj jeste ( okus, temparatura hrane, struktura…), ter poskusite začutiti sitost, takrat prenehajte. Če se vam dogaja, da se nenadna želja po hrani pojavlja pogosto tekom dneva, najdite dejavnost, ki vas osrečuje, sprošča in z njo zamenjajte pot do hladilnika.  V primeru, da opazite, da kilogrami kljub normalni količini zaužite hrane še zmeraj rastejo je najbolje obiskati osebnega zdravnika, lahko, da vzrok tiči drugje. Srečno.

Monika Drozg, mag.ZDŠ, terapevtka ZDT

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj