Novodobni študenti: Bolj kot predavanja jih zanima telefon

Dolgočasenje med predavanji ni nič novega. Vsi se spomnimo profesorjev, pri katerih urah smo skoraj spali – pri nas v gimnaziji nam je eden dovolil plesti in kvačkati, ne pa spati, in profesorjev, pri katerih so ure minevale kot blisk.

Raziskave potrjujejo, da je pisanje zapiskov najbolj učinkovit način učenja novih vsebin. Foto:Bigstock

Dilema o tem, kakšen je dober profesor, je stara skoraj toliko, kot prve univerze. Bolj, kot študij postaja samoumeven za skoraj celotno mlado generacijo, težje je podajati zahtevne vsebine. Za novodobne študente je bolj kot predavanja zanimiv lastni mobilni telefon. Konkretneje: surfanje po netu.

»Naša pravica je, da telefone med predavanji uporabljamo za zabavo. Dolžnost profesorjev je, da nas motivirajo, da s tem prenehamo, pravijo študentje.«

Danes je drugače tudi to, da se vse skupaj odvija javno, vsaka napaka iz ene ali druge strani pa se razpihne do neslutenih razsežnosti. Dobi zgodbo (najmanj) na spletu in v medijih, včasih tudi kje drugje. Razlika je tudi to, da danes šolo, pa naj si bo osnovna, srednja ali fakulteta, starši ne delajo nič manj kot otroci, dijaki in študentje. Trend se je začel v zadnjih nekaj desetletjih, statistika pa kaže, da se stopnjuje.

“Klasični zapiski pri učenju novega bolj učinkoviti kot prenosniki ali tablice.”

EU študentje: Profesorji naj nas zabavajo

Namesto, da bi sledili profesorjem, novodobni študenti med predavanji gledajo na svoj mobilni telefon in skrbijo za svojo spletno podobo ter virtualne prijatelje. »Visenje« na socialnih omrežjih namesto na profesorjevem podajanju snovi je vsakdanjost sodobnega študija, ki ni več privilegij bolj sposobnih, pač pa tistih z več denarja. In kaj o tem menijo študentje sami? Soglasni so: krivi so profesorji. Njihova naloga je, da nas dovolj animirajo in poskrbijo, da med predavanji ne bomo surfali po netu.

Polovica študentov med predavanji »visi« na telefonih

Raziskovalci Univerze Waterloo so raziskali uporabo tablic in telefonov med predavanji, vanjo pa zajeli 478 dodiplomskih študentov in 36 profesorjev. Večina študentov je trdila, da tablice in telefone uporablja za to, da lažje sledi predavanjem, vendar je pregled zgodovine iskanja pokazal drugače. Polovica študentov je telefone in tablice uporabljala za vsebine, ki niso bile predmet predavanja. Kot razlog so navedli dolgčas med predavanji. Pri tem niso imeli slabe vesti, saj so, kot so izpostavili, profesorji »tam zaradi njih« in plačani za to, da jih motivirajo.

»Študenti o kolegih, ki se med predavanji zabavajo s telefonom, nimajo dobrega mnenja: menijo, da so neomikani in nesposobni.«

Znanstveniki so tudi ugotovili, da uporaba telefonov med predavanji moti skoraj 70 odstotkov profesorjev, uporaba tablic pa 40 odstotkov profesorjev. Profesorji bi morali biti bolj zabavni, da bi nas pritegnili, pravijo študentje. Profesorji pa: »Nismo del zabavne industrije. Če naj študente usposobimo za izzive, ki jih bodo čakali v prihodnosti, jih moramo naučiti, da se prilagodijo tudi situacijam, ki jih dolgočasijo.«

Pisanje zapiskov bolj učinkovito od tablic in prenosnikov

Uporaba tehnologije (tablice, prenosniki, telefoni) si je sicer dodobra utrla pot v učilnice in predavalnice. Mnogi študenti jo uporabljajo namesto pisanja zapiskov, čeprav raziskave potrjujejo, da so slednji najbolj bolj učinkovit način pomnjenja novih vsebin.

Učenje novih vsebin s pomočjo zapiskov zahteva koncentracijo in pozornost, aktivira več čutov in krepi nevroplastičnost možganov.

Raziskava, v kateri je ena skupina študentov na predavanju, ki je trajalo 90 minut, uporabljala le zvezek in pisalo, druga pa zgolj prenosnik, je pokazala, da so si tisti, ki so delali zapiske, zapomnili za skoraj 60 odstotkov več.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj