Študija: preveč beljakovin ni v pomoč pri hujšanju

Avtor: T.L.

Med hujšanjem veliko ljudi za odvračanje lakote in preprečevanje izgube mišičnega tkiva kot pogostim spremljevalcem izgubo telesne teže, uživa dodatne beljakovine. Kot pa se je izkazalo v ameriški študiji, to morda ni najboljša rešitev.

Študija, ki so jo izvedli ameriški raziskovalci Washington University School of Medicine v St. Louisu med 34 ženskami v pomenopavznem obdobju s prekomerno telesno težo, je namreč pokazala, da pretirano uživanje beljakovin izniči pomemben dejavnik v preprečevanju pojava sladkorne bolezni: občutljivost za inzulin. 

»Ugotovili smo, da ženske, ki so izgubile telesno težo z uživanjem visokoproteinske diete niso pokazale izboljšanja občutljivosti na inzulin,« je povedala glavna raziskovalka  dr. Bettina  Mittendorfer. »So pa bile ženske, ki so izgubile telesno težo ob sočasnem nižjem vnosu beljakovin, ob koncu študije bistveno izboljšale občutljivost na inzulin. To je pomembna ugotovitev, ker pri številnih pretežkih in debelih ljudeh inzulin ne nadzira učinkovito ravni sladkorja v krvi, kar lahko posledično pripelje do sladkorne bolezni tipa 2.« Občutljivost na inzulin je dober pokazatelj  metaboličnega zdravja/zdrave presnove, ki se običajno izboljša z izgubo telesne teže. Natančneje: pri ženskah v študiji, ki so izgubile težo ob zmanjšanem vnosu beljakovin, so ugotovili od 25 do 30 odstotno izboljšanje občutljivosti na inzulin.

Mittendorfer je s kolegi preučevala 34 žensk s preveliko telesno težo, ki so bile stare med 50 in 65 let. Čeprav je pri vseh indeks telesne mase (ITM) presegal 30 – kar že označuje prekomermo telesno težo – nobena med njimi ni imela sladkorne bolezni. Udeleženke so za čas trajanja 28 tednov dolge študije naključno razdelili v eno od treh skupin. Ugotovitveštudije so bile objavljene v oktobrski številki revije Cell Reports.

V kontrolni skupini so ženske prosili, da vzdržujejo svojo telesno težo. V drugi skupini so ženskam predpisali prehrano za izgubljanje telesne teže, ki je vključevala priporočeno dnevno količino beljakovin (0,8 gramov na kilogram telesne teže). Za 55 let staro žensko, ki tehta dobrih 82 kilogramov, je to pomenilo 65 gramov beljakovin dnevno.

V tretji skupini so ženskam pripravili dieto, ki bi jim pomagala izgubljati telesno težo, pri čemer pa bi zaužile tudi več beljakovin – 1,2 grama na kilogram telesne teže ali skoraj 100 gramov pri 82 kilogramih telesne teže. Ženskam so hrano priskrbelo raziskovalci in osnovna dieta se tako med skupinami ni razlikovala. Edina razlika med skupinami je bila v količini dnevnega vnosa beljakovin, manjše so bile še razlike v količini zaužite maščobe in ogljikovih hidratov. 

Raziskovalci so večjo pozornost namenili beljakovinam v prehrani zaradi razširjenega mnenja o koristih uživanja dodatnih beljakovin pri ženskah v pomenopavznem obdobju, saj da pomaga pri ohranjanju gladkega tkiva. To pomeni, da med hujšanjem ženske ohraniji mišično maso in izbubijo maščobno tkivo. 

»Ob izgubi prekomerne telesne teže gre za približno dve tretjini maščobnega tkiva in tretjino mišičnega tkiva,« je pojasnila Mittendorferjeva. » Ženske, ki so uživale več beljakovin, so pokazale, da so izgubile nekaj manj mišičnega tkiva, vendar pa je skupno razlika znašala komaj dobrih 0,36 kilograma. Sprašujemo se, ali gre pri tako majhni razliki za pomembno klinično korist.«

Pri ženskah, ki so dnevno zaužile priporočeno količino beljakovin, so raziskovalci opazili pozitivne učinke na metabolizem, kar je vodilo k 25 do 30 odstotnem izboljšanju občutljivosti za inzulin. To pa pomeni tudi manjše tveganje za sladkorno bolezen in srčnožilna obolenja. Pri ženskah, ki uživale hrano z visoko vsebnostjo beljakovin, opisane spremembe niso opazili.  

Ni jasno, zakaj se občutljivost za inzulin ni izboljšala v skupini z visokobeljakovinsko prehrano. Mittendorferjeva je še dodala, da ostaja neznanka tudi, ali bi se enaki rezultati pojavili pri moških in pri ženskah z že postavljeno diagnozo sladkorne bolezni tipa 2. Zato načrtuje že nove raziskave. 

Foto: Bigstock

PRAVILA NAGRADNE IGRE »2x Slimcut Weight Management« 

1. Organizator nagradne igre

Organizator facebook nagradne igre »»2x Slimcut Weight Management« je Zavod Kinoks, medijska produkcija, Hudovernikova 4, 1000 Ljubljana, Slovenija (v nadaljevanju Kinoks) v sodelovanju s podjetjem Farmicom farmacevtska družba d.o.o., član skupine Sensilab S.A., Verovškova 55a, 1000 Ljubljana, Slovenija.

Pošiljatelj nagrade nagrajencem je Zavod Kinoks, medijska produkcija, Hudovernikova 4, 1000 Ljubljana, Slovenija.

Pravila nagradne igre določajo postopke in pogoje, pod katerimi lahko udeleženci sodelujejo v nagradni igri »2x Slimcut Weight Management«, ki poteka na Facebook strani Revije za moje zdravje, ki jo ureja Zavod Kinoks. S pravili se je mogoče seznaniti na spletni strani Revije za Moje zdravje.  

Nagradna igra ni povezana z družabnim omrežjem Facebook. Nagradna igra ni organizirana ali sponzorirana s strani Facebooka, omrežje Facebook v njej ne sodeluje, je ne prireja ali podpira. Facebook ne prevzame nobene odgovornosti v povezavi z nagradno igro. Prejemnika podatkov, ki jih prostovoljno posreduje udeleženec nagradne igre, ni Facebook, ampak sta to organizator in izvajalec nagradne igre.

2. Potek in pogoji sodelovanja

Nagradna igra poteka od 30. novembra od 20.30 ure do vključno 11. decembra 2016 do 23.00 ure na Facebook strani organizatorja nagradne igre Revija za moje zdravje, ki jo ureja Kinoks. Izmed sodelujočih bosta dve osebi izžrebani in nagrajeni. Nagrajenca bosta prejela vsak po en paket prehranskega dopolnila Slimcut Weight Managementi. Nagradna igra poteka na ozemlju Republike Slovenije.

Pogoj za sodelovanje v nagradni igri je, da so udeleženci seznanjeni in se strinjajo z vsemi pravili nagradne igre. S sodelovanjem v nagradni igri udeleženec se šteje, da uporabnik sprejema pravila in pogoje sodelovanja v zvezi z nagradno igro. 

V nagradni igri lahko sodelujejo fizične osebe s stalnim prebivališčem v Republiki Sloveniji, ki so registrirane v družabno omrežje Facebook in objavijo komentar z odgovorom pod objavo z nagradnim vprašanjem na Facebook strani Revije za moje zdravje. V nagradni igri lahko posameznik sodeluje večkrat, vendar lahko nagrado dobi zgolj enkrat.

Mladoletne osebe (mlajše od 18 let) morajo imeti za sodelovanje v nagradni igri predhodno pisno soglasje staršev ali zakonitih zastopnikov. V nagradni igri ne smejo sodelovati zaposleni pri organizatorju in njihovi ožji družinski člani. Organizator si pridržuje pravico do dopolnitve in spremembe pravil nagradne igre ter se zavezuje, da bodo vse spremembe objavljene na spletni strani Revije za moje zdravje igre

Sodelovanje v nagradni igri ni pogojeno z nakupom. Udeleženci nagradne igre sami krijejo vse morebitne stroške sodelovanja v nagradni igri (strošek dostopa do interneta, strošek prenosa podatkov,…). S sodelovanjem vsak nagrajenec soglaša z objavo osebnih podatkov v primeru, da je izžreban (ime, priimek, kraj bivanja).

Udeleženec izgubi pravico do sodelovanja v nagradni igri, če organizator ugotovi, da udeleženec ni izpolnjeval pogojev sodelovanja; je udeleženec sodeloval v nagradni igri v nasprotju s temi pravili; udeleženec ne želi izpolniti obveznosti v skladu s pravili nagradne igre; prijava udeleženca ni bila ustrezna.

Če nagrajenec ne sprejme pravil nagradne igre in pravil za prevzem nagrade, do nagrade ni upravičen. Nagrada ni prenosljiva in ni izplačljiva, prav tako je ni mogoče z doplačilom zamenjati za kakršno koli drugo blago.  

Organizator si pridržuje pravico, da nagrade ne podelita izžrebancu, če ugotovi, da je ta sodeloval v nagradni igri v nasprotju s temi pravili. V tem primeru se nagrada ponudi naslednjemu izžrebancu. S sodelovanjem vsak nagrajenec soglaša z objavo osebnih podatkov v primeru, da je izžreban (ime, priimek, kraj bivanja). Objava nagrajenca je predvidena najkasneje v roku 5 dni po izteki nagradne igre.

Udeleženci nagradne igre hkrati s pravili nagradne igre sprejemajo tudi pogoje in pravila Facebook skupnosti. Organizator ne prevzema nobene odgovornosti za nespoštovanje pogojev uporabe Facebook skupnosti s strani udeležencev nagradne igre. Prav tako ne prevzema odgovornosti za kakršnekoli posledice, ki bi nastale kot rezultat objave prispevkov na Facebook profilu organizatorjev nagradne igre. 

3. Žrebanje in prevzem nagrad

V žrebanje bodo vključeni vsi odgovori, ki bodo napisani v komentar nagradne igre na Facebook strani Revije za moje zdravje do vključno 11. decembra 2016 do 23.00 ure. Nagrajenca bosta določena z žrebanjem. Žrebanje bo potekalo 12. decembra 2016 v prostorih organizatorja nagradne igre Kinoks v prisotnosti tričlanske komisije in ne bo javno. Pisni ugovori in pritožbe niso mogoči. Komisija bo dodatno izbrala tudi dva rezervna nagrajenca, ki bosta nagrado prejela, če prvotno izžrebana ne bosta v določenem roku posredovala potrebnih osebnih podatkov, se bosta nagradi odpovedala, ne bosta izpolnila vseh pogojev nagradne igre ali bosta glede na pravila izključena iz nagradne igre.

Organizator nagradne igre bo ime in priimek obeh nagrajencev še isti dan objavil v komentarju v objavi pod nagradno igro na Facebook strani Revija za moje zdravje. Tako bosta nagrajenca obveščena o  nagradi, ob tem pa pozvana, da preko zasebnega sporočila na Facebook strani Revija za moje zdravje ali preko zapisanega elektronskega naslova posredujeta osebne podatke za prevzem nagrade.

V kolikor se kateri od nagrajencev v roku treh dni (72 ur) ne javi, se nagrada podeli prvi od izžrebanih rezerv (nato drugi). Vsak od dodatnih izžrebancev bo imel na voljo tri dni (72 ur), da se na zgoraj opisani način odzove na obvestilo o nagradi. Če po preteku določenega roka nobena od izžrebanih rezerv ne posreduje osebnih podatkov, se nagrada ne podeli.

Navodila in prevzem nagrade bosta izžrebanca urejala v dogovoru z organizatorjem nagradne igre. Pogoj za prejetje nagrade so sporočeni podatki nagrajenca (ime, priimek, naslov, davčna številka).

Nagrajenca bosta nagrade prejela na naslov, ki ga posredujeta organizatorju. V kolikor nagrajenec ne dvigne nagrade in se nagrada vrne organizatorju nagradne igre, se šteje, da se nagrajenec izrecno odpoveduje nagradi, na podlagi česar je organizator prost vseh obveznosti po tej nagradni igri in lahko nagrado uporabi za kakršenkoli drug namen, povezan s promocijo.

4. Uporaba in varstvo osebnih podatkov

Svoje osebne podatke organizatorju nagradne igre posredujejo le nagrajenci, vsi osebni podatki pa bodo s strani organizatorja nagradne igre varovani v skladu z veljavnimi predpisi o varovanju osebnih podatkov (Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1) in ne bodo posredovani tretjim osebam.

Sodelujoči v nagradni igri so seznanjeni in se strinjajo, da organizator nagradne igre njihove posredovane osebne podatke uporablja in shranjuje skladno z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1).

Organizator lahko obdeluje zbrane osebne podatke nagrajencev v Facebook nagradni igri za potrebe izpolnitve naročila, statističnega vzorčenja, anketiranja, prilagajanje in segmentacijo ponudbe, za raziskave trga, obveščanje o ponudbi, novostih in ugodnostih, obveščanje o poslanih pošiljkah, izvajanje usmerjenega ciljnega oglaševanja ter za pošiljanje drugega reklamnega gradiva.

Sodelujoči v tej nagradni igri organizatorju dovoljujejo uporabo zbranih osebnih podatkov za namene kontaktiranja preko različnih komunikacijskih kanalov (na primer pošta, elektronska pošta in drugo). Navedene podatke lahko organizator obdeluje za lastne potrebe do preklica privolitve posameznika oz. do časa, ko podatki ne bodo več služili svojemu namenu. V času upravljanja osebnih podatkov ima posameznik možnost vpogleda in ažuriranja podatkov v zbirki, ter lahko od organizatorja zahteva trajno ali začasno prenehanje uporabe njegovih osebnih podatkov oziroma izbris iz zbirke. To lahko stori s pisno zahtevo, ki jo pošlje na naslov organizatorja nagradne igre.

 

Ljubljana, 30. november 2016

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj