Nad debelost s prebiotiki – netopnimi rastlinskimi vlakni

Prebiotiki so netopna rastlinska vlakna, ki jih v telo vnesemo s hrano. Želodčna kislina in prebavni encimi jih ne morejo razgraditi, jih pa deloma razgradijo črevesne bakterije.

Prebiotike v telo vnesemo s hrano rastlinskega izvora, v črevesju spodbujajo razrast koristnih bakterij: laktobacilov in bifidobakterij, kar zmanjša vnetja in izboljša zdravje črevesja. Foto: Bigstock

Za koristne bakterije v črevesu – laktobacile in bifidobakterije, so prebiotiki hrana, ki se je z veseljem lotijo. In ob tem ugodno vplivajo tudi na sladkorno bolezen tip 2. Ko shujšamo, se odziv telesnih celic na inzulin poveča, izboljšajo se tudi številni drugi parametri. Novejša dognanja potrjujejo, da prebiotiki ugodno vplivajo na presnovne in vnetne biomarkerje pri sladkorni bolezni tipa 2 ter spodbudijo hujšanje. Dve muhi na en mah – z “orodjem”, ki ga imamo pri roki in je učinkovit, poceni ter dostopen vsem.

Debelost in sladkorna bolezen vodita v 15 let prezgodnjo smrt

Sladkorna bolezen tip 2 predstavlja vse večji izziv za javno zdravstvo, saj se število bolnikov hitro povečuje in postajajo vse mlajši. Ocenjujejo, da bo do leta 2050 za sladkorno boleznijo tip 2, ki je predvsem posledica nezdravega načina življenja, zbolela tretjina svetovne populacije. Sladkorni bolniki v povprečju umirajo od 10 do 15 let prezgodaj. Bolezen vzame vso kakovost njihovega življenja. Podobna zgodba se dogaja pri debelosti: vodi v razvoj številnih kroničnih obolenj in je v stroki obveljala za stanje, ki dolgoročno predstavlja enega od najbolj pomembnih dejavnikov za (pre)zgodnjo smrt.

Prebiotiki znižajo vnetne markerje 

Prebiotike v telo vnesemo s hrano rastlinskega izvora, v črevesju spodbujajo razrast koristnih bakterij: laktobacilov in bifidobakterij, kar zmanjša vnetja in izboljša zdravje črevesja. Raziskovalna ekipa pod vodstvom dr. Melisse Brown iz Univerze Saint Joseph v West Hartfordu (Connecticut, ZDA), je pregledala 27 dvojno slepih randomiziranih študij, v katerih so preizkušali delovanje različnih prebiotikov na bolnice s sladkorno boleznijo tip 2, pri katerih je bolezen trajala od 6 mesecev do 11 let, prebiotike pa so uživale od štirih dni do 12 tednov. Dvajset študij je pokazalo pomembno izboljšanje presnovnih in/ali vnetnih markerjev (v primerjavi s placebom), glikemija se je izboljšala v 19 študijah, kardiovaskularni parametri pa v 15 študijah. 

Prebiotiki in hujšanje

Prebiotiki so ugodno vplivali tudi na zmanjšanje telesne mase, kar je eden od prvih »ukrepov«, ki jih zdravniki predpišejo ob potrditvi diagnoze sladkorne bolezni tip 2. Tozadevni vpliv prebiotikov je potrdilo devet študij. »Kot prebiotiki z najbolj dokazanimi ugodnimi učinki so se izkazali rezsistentni škrob, rezsistentni dekstrin, inulin in oligofruktoza. Optimalni odmerek zanje še ni določen, zato je še vedno težko oceniti, koliko živil s prebiotiki bi morali zaužiti za doseganje optimalnih koristi,« je povedala dr. Melissa Brown, in izpostavila, da bo prav to predmet prihodnjih raziskav. 

Zakaj je tako težko shujšati?

Hujšanje je odličen biznis in kot tak podvržem vsem pravilom, ki (mimo strokovnih dokazov), veljajo na trgu. Plaža diete obljubljajo popolno postavo v nekaj tednih, ponudniki prehranskih dopolnil stavijo, da boste z njihovo pomočjo brez truda opravili z maščevjem, ki se je nalagalo dolgo časa. Če vsak dan zaužijemo samo 200 kcal (836 kJ) več, kot jih pokurimo, bomo v 17 dneh »bogatejši« za 450 gramov sala, ki se nam bo naložilo na telesu. Drastično omejevanje hrane telo spravi v stres, na katerega se odzove z dvigom bazalnega metabolizma. Ki ne traja dolgo. Druga možnost – ki traja dolgo, je dosledno “črtanje” energetskih viškov, in vpeljava redne ter resne športne aktivnosti. Slednja bazalni metabolizem dvigne za do 20 % – in jo “uporabimo” za kurjenje maščevja. Uravnoteženost med energetskim vnosom in porabo pa poskrbi, da se ne redimo (več). Proces je dolgoročen, brez stresa, z malo omejevanja in ugoden za splošno zdravje.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj