Zimsko premikanje ure: manj infarktov, nižji krvni sladkor

Danes smo spali uro dlje, in telo nam je za to še kako hvaležno. V dveh do treh dneh po zimskem premiku ure nazaj se število infarktov zmanjša za 20 odstotkov. Ko spomladi preidemo na poletni čas, se zgodba obrne: infarktov je za 25 odstotkov več.

V dveh do treh dneh po zimskem premiku ure nazaj se število infarktov zmanjša za 20 odstotkov. Foto: Bigstock

Ura več v postelji ni edina ugodnost, ki smo dobili ta konec tedna. Dodatnih 60 minut spanja resnično vpliva na naše zdravje. Bolnikom z boleznimi srca in ožilja potencialno celo lahko reši življenje.

Premikanje ure in bolezni srca

Nedavna študija znanstvenikov iz Univerze Colorado je pokazala, da se v dveh do treh dneh po prehodu na zimski čas, število potencialno usodnih miokardnih infarktov zmanjša za približno 20 odstotkov. Ko spomladi ure prestavimo za eno uro naprej, »poskočijo« tudi težave s srcem: število infarktov se poveča za 25 odstotkov. Vzrok za oboje je – spanje. Že samo ena ura spanja manj na noč lahko povzroči resne zdravstvene težave. Nespečnost sicer že dolgo velja za močan dejavnik bolezni srca in ožilja ter hormonskih motenj.

Ogroženi tudi popolnoma zdravi ljudje

Lani je raziskava na 460.000 Britancih ugotovila, da so tudi tisti brez družinske anamneze srčnih bolezni, ki so bili popolnoma fit in zdravi in brez zgodovine bolezni srca in ožilja v družini, z odrekanjem spanju tvegali srčni napad. Tisti, ki so spali manj manj kot šest ur na noč so imeli za petino večjo verjetnost za srčni infarkt kot tisti, ki so spali sedem ali osem ur. Če so spali pet ur ali manj, se je tveganje povečalo za več kot 50 odstotkov.

Slab spanec dvigne krvni tlak

Profesor Melvin Lobo, specialist za srčne bolezni pri Bartovem NHS Health Trustu v Londonu izpostavlja, da ni pomemben samo čas, ki ga preživimo v postelji, pač pa tudi kakovost spanja. “Če se čez dan izčrpate in se ponoči zbujate, se dvigne raven hormonov, ki povišajo krvni tlak,” pa pravi profesor Naveed Sattar z Katedre za kardiovaskularne bolezni na Univerzi Glasgow.

Spanje vpleteno v hormone in metabolizem

Pomanjkanje spanja tudi poruši ravnovesje hormonov, ki nadzorujejo apetit. Študije kažejo, da prehranjevanje uro do dve pred spanjem zmoti cirkadiani ritem, kar negativno vpliva na metabolizem. Telo postane manj učinkovito pri razgradnji hrane za pridobivanje energije, kar povzroča velika nihanja krvnega sladkorja in dvig krvnega tlaka. Oba sta znana dejavnika tveganja za srčni infarkt.

Ateroskleroza in spanje

Premalo spanja na preizkušnjo postavi tudi ožilje. Študija, ki so jo opravili na Univerzi Chicago je pokazala, kako koristen je dober spanec za arterije. Tisti, ki so ponoči v povprečju spali šest ur, so v naslednjih petih letih trikrat pogosteje zboleli za aterosklerozo kot tisti, ki so spali osem ur.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj