Bolezni srca in ožilja: Kaj jesti pri zamašenih žilah?

Ateroskleroza je posredno vpletena v smrt 18 milijonov ljudi na leto. Jo je mogoče po naravni poti preprečiti? Ali lahko brez uporabe zdravil ustavimo nalaganje maščobnih oblog na žile in že začeti proces celo obrnemo? Raziskave kažejo, da je to mogoče.

Bolezni srca in ožilja načeloma nastopijo v zadnji tretjini življenja in če ne prej, takrat pomislimo, da je skrajni čas za spremembo življenjskega sloga. Foto: Bigstock

Prehrana postaja vse bolj pomembna tako pri preprečevanju bolezni kot v procesu zdravljenja in okrevanja po posegih. Starodavno načelo, da »smo to, kar jemo«, prihaja vse bolj do izraza, zdrava prehrana velja za temelj kakovostnega življenja, dobrega počutja in nezbolevanja.

Na stotine raziskav je potrdilo, da je hrana vpletena v številne kronične bolezni, od katerih se mnoge začnejo že v otroštvu.

Podhranjeni kljub obilju hrane

Bolj, kot se ljudje zanašamo na industrijsko in predelano hrano – ki obeta prihranek časa in truda ter razvaja z okusi, ki zasvojijo, bolj praznimo rezervoar s hranili, ki je ključen za naše dobro delovanje. Statistika kaže, da je večina ljudi v razvitem svetu kljub obilju hrane – podhranjena.

Manjko hranilnih snovi se hitro odrazi na zdravju in počutju ter umskih sposobnostih.

Če traja dlje časa, vodi v pogostejše zbolevanje. Bolezni srca in ožilja načeloma nastopijo v zadnji tretjini življenja in če ne prej, takrat pomislimo, da je skrajni čas za spremembo življenjskega sloga. Za začetek običajno spremenimo prehrano. In katera živila velja najprej uvesti na jedilnik?

Vitamini skupine B

Vitaminov B je več, in skupaj sestavljajo kompleksni mehanizem, ki vpliva na na naše telo. Študija, objavljena v strokovni reviji Atherosclerosis, je pokazala, da kombinacija 2,5 mg folne kisline, 25 mg vitamina B6 in 0,5 mg vitamina B12 znatno zmanjša debelino arterij pri aterosklerozi. Učinkovita je bila tudi folna kislina sama po sebi.

Avtorji študije so izpostavili, da se je prehranskim dopolnilom s sintetičnimi ali polsintetičnimi vitamini, ki prevladujejo na trgu, bolje izogniti ter po njih ne posegati.

Česen in granatno jabolko

Česen dokazano upočasnjuje nastanek oblog v arterijah, ima pa tudi številne druge pozitivne učinke na telo: znižuje krvni tlak, krepi imunski sistem, pospešuje metabolizem, zmanjšuje sistemsko vnetje…

Granatno jabolko deluje podobno, vendar je spekter koristi ožji. Poleg preprečevanja nastanka žilnih oblog se je ta sočni sadež posebej izkazal pri spodbujanju delovanja jajčnikov ter zniževanju sladkorja v krvi.

Naravno fermentirana živila

Tradicionalna živilo, ki ne manjka v nobeni slovenski shrambi, ima številne pozitivne učinke. Ne samo, da spodbuja razrast koristnih bakterij v črevesju, ampak tudi zavira proces ateroskleroze ter razgrajuje strupene kemikalije (toksine), ki žile in tkiva še dodatno poškodujejo. Podobno velja tudi za druga naravno fermentirana živila.

L-arginin

L-arginin je aminokislina, ki pri delovanju človeškega telesa igra izjemno pomembno vlogo. Raziskave kažejo, da za 24 odstotkov zmanjša zadebelitev žil ter pozitivno vpliva na endotelijsko funkcijo. Seznam koristi L-arginina je dolg: njegove koristi za zdravje, ki jih je več kot 150, je potrdilo več kot 30 študij.

Kurkuma

Rumena indijska začimba se je izkazala za odlično pri varovanju srca in ožilja. Učinkuje podobno, kot aspirin: redči kri in preprečuje nastanek krvnih strdkov ter poškodbe arterij.

Sezamovo seme

Sezamovo seme velja za eno od najbolj univerzalnih živil sploh. Pri lajšanju artritičnih bolečin se je ekstrakt sezamovega semena izkazal za enako učinkovitega kot tienol. Sezamovo seme tudi dokazano ustavlja napredovanje ateroskleroznih lezij.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj