Ledena kopel po treningu: Izboljša regeneracijo ali ne?

Ledena kopel po treningu se je v zadnjih letih uveljavila v vrhunskem športu, saj naj bi preprečevala mikropoškodbe mišic ter zmanjšala bolečine in utrujenost. Omogoča hitro regeneracijo in pripravljenost na intenzivno vadbo že naslednji dan. Ledene kopeli so predvsem pogoste pri športih, ki zahtevajo veliko aerobnega treninga. Izjemno popularne so v ZDA, kjer jih predpisujejo tudi športnikom v mlajših kategorijah.

Športniki pogosto domnevajo, da je hlajenje dobro za okrevanje po vadbi. Izboljša počutje, bolečin v mišicah je manj, športniki pa lahko hitro znova vadijo na polno. Foto: Bigstock

Hladen tuš po treningu prijetno ohladi in osveži utrujene mišice. Prakticiramo ga vsi, ki se redno ukvarjamo z aerobnim treningom. Ne predstavljam si, da bi po 50 kilometrski kolesarski turi ali po pol ure teka »na polno« šla pod vroč tuš. Ampak – tudi pod ledeno mrzlega ne. In prav to strokovnjaki rutinsko predpisujejo vrhunskim športnikom.

Velja namreč, da mrzla voda oziroma ledene kopeli pospešijo regeneracijo in telesu omogočijo, da zahtevni trenažni proces zmore že naslednji dan. Sistem mrzle vode po treningu je v športu na splošno zelo uveljavljen, zadnja študija, objavljena v Journal of Physiology, pa ga postavlja pod vprašaj.

Ledeno mrzla voda po treningu ne koristi

Mrzla voda po treningu ne koristi, pravijo nizozemski raziskovalci. Ledene kopeli po vadbi zmanjšajo sintezo beljakovin in ovirajo izgradnjo mišic, so prepričani. Trditve utemeljujejo z raziskavo, ki so jo izvedli na športnikih in ki je dokazala, da mrzla voda dejansko upočasnjuje rast mišic.

Vanjo so zajeli 12 športnikov, povprečno starih 21 let. Podvrgli so jih različnim oblikam intenzivnega treninga, po katerem so svoje noge enkrat potopili v ledeno kopel, drugič pa v vodo pri sobni temperaturi (20 do 22 stopinj Celzija). Potem so spremljali, kaj se je dogajalo z njihovimi mišicami. Opravili so biopsijo mišic in ugotovili, da se je sinteza beljakovin, ki so gradniki mišic, po ledeni kopeli zmanjšala. Čeprav so se po njej športniki počutili bolje in so bili hitro pripravljeni na nove napore.

Hlajenje upočasni sintezo beljakovin

»Ključno sporočilo naše raziskave je, da se velja izogibati ledenim kopelim takoj po vadbi,« je povedal dr. Cac Fuchs, raziskovalec na Univerzi Maastricht (Nizozemska) in glavni avtor študije.

Športniki pogosto domnevajo, da je hlajenje dobro za okrevanje po vadbi. Izboljša počutje, bolečin v mišicah je manj, hitro lahko znova vadijo na polno. Toda občutki so varljivi, pravi Fuchs, in nadaljuje: »To, kako se nekdo počuti po treningu, nima veliko skupnega z biokemičnimi procesi, ki potekajo v telesu. Hlajenje sicer zmanjša otekanje in bolečine v mišicah, vendar tudi upočasni sintezo beljakovin, ki so bistvene za obnovo in izgradnjo mišic.«

Drugo mnenje: Ledene kopeli naj ostanejo

Ugotovitve so vsekakor zanimive, vendar si ne morem predstavljati, da bi se kdo zaradi ene majhne študije odrekel prednostim, ki jih prinašajo ledene kopeli in ki so jih potrdile številne raziskave, je kritična dr. Melissa Leber, izredna profesorica ortopedije in direktorica športne medicine na Icahn na Mount Sinai v New Yorku. “Avtorji članka trdijo, da razen, če ne pride do poškodbe mišice (npr. tendonitis), ledene kopeli niso najboljši način za okrevanje in potencialno ovirajo izgradnjo mišic,« pravi. Izpostavlja, da je bila raziskava opravljena na majhnem vzorcu ter pri športnikih, ki praviloma ne uporabljajo ledenih kopeli. Priznava pa, da je »področje vsekakor zanimivo za raziskovanje in ima potencial za razvoj novih metod za regeneracijo, ki bodo nadomestile obstoječe.«

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj