Dremež čez dan koristi ne samo odraslim, ampak tudi šolarjem.Dviguje njihov IQ ter šolski uspeh. Tisti otroci, ki si ga privoščijo, so srečnejši, bolje obvladujejo stresne situacije, so čustveno in vedenjsko bolj stabilni ter na dolgi rok karierno uspešnejši.
Do sedaj smo opoldanski počitek povezovali predvsem z umikom pred vročino in soncem. Zadnje ugotovitve kažejo, da se v ozadju skriva precej več. Šolarji, ki si privoščijo dremež trikrat na teden po 30 do 60 minut, so srečnejši, bolje obvladujejo stresne situacije, so čustveno in vedenjsko bolj stabilni ter na dolgi rok karierno uspešnejši.
“Otroci, ki spijo čez dan 30 do 60 minut, so v šoli bolj uspešni in čustveno bolj stabilni.”
Spanje čez dan koristi vsem
Starši malčkov zgodbo sicer poznajo iz lastnih izkušenj. Dobro naspan otrok je dobre volje, poln energije in pripravljen za osvajanje novih znanj. Raziskava, ki so jo skupaj izvedli raziskovalci Univerze Pensilvanija in Univerze Kalifornija potrjuje, da dremež čez dan enako kot malčkom koristi tudi otrokom. Vanjo so zajeli skoraj tri tisoč šolarjev v starosti od 10 do 12 let. Tisti, ki so spali čez dan, so triumfirali na vseh področjih, tudi pri najbolj zahtevnih testih kognitivnih funkcij.
Otroci izboljšajo šolski uspeh
»Otroci, ki so čez dan vsaj trikrat na teden spali od 30 do 60 minut, so bili v šoli bolj uspešni in so imeli manj težav sami s sabo. Na testih znanja seje njihov rezultat izboljšal za 7,6 odstotkov. Spanec čez dan je izboljšal njihov IQ, pa tudi stopnjo samonadzora in samozavest,« pojasnjuje prof. dr. Adrian Raine, eden od avtorjev raziskave.
Vsak peti otrok spi premalo, posledice dolgoročne
Pomanjkanje spanca in zaspanost čez dan je presenetljivo razširjen pojav in prizadene kar 20 odstotkov vseh otrok, pravijo znanstveniki. Dremanje čez dan običajno preneha, ko malčki postanejo šolarji, torej tam okrog šestega leta starosti. Zadnje raziskave kažejo, da je to mnogo prezgodaj.
“Dremež otrok čez dan ne stane ničesar, spremeni lahko veliko.”
Ponekod so že prepoznali dolgoročni pomen opoldanskega dremeža (malčkov) in ga vključili v vsakdanjo prakso na šolah. Z rezultati so zelo zadovoljni: otroci so so srečnejši, bolje obvladujejo stresne situacije, so čustveno in vedenjsko bolj stabilni ter na šolskih testih za 8 odstotkov uspešnejši od vrstnikov. so srečnejši, bolje obvladujejo stresne situacije, so čustveno in vedenjsko bolj stabilni.
Najnovejša raziskava potrdila ugotovitve predhodnih
Raziskovalci so za vsakega od 2.928 otrok zbrali podatke o pogostosti in trajanju dremeža čez dan pri otrocih v 4. in 6. razredu osnovne šole, kot tudi podatke o rezultatih, ki so jih dosegli na psiholoških testiranjih. Učitelje (ne samo enega, pač pa vse, ki so imeli stik z otrokom) so prosili za informacije o njegovem vedenju in obnašanju v skupini vrstnikov.
“Večina živali spi čez dan, ljudje pa smo to navado opustili.”
Rezultate so primerjali s podatki o dremanju otrok čez dan, pri čemer so upoštevali tudi spol, starost /razred, lokacijo šole, spanje otrok ponoči in izobrazbeno strukturo staršev. » Gre za prvo obsežno študijo te vrste,« pojasnjuje dr. Sara Mednick iz UC (University of California). “Številne prejšnje študije so pokazale, da so otroci, ki zadremajo čez dan, bolj uspešni na testih kognitivnih funkcij. Tokrat smo prvič dodali tudi siceršnje vedenjske vzorce ter socialne faktorje, kot je na primer izobrazba staršev in kraj bivanja.«
Dremež čez dan ne stane ničesar, spremeni veliko
Dremež čez dan je ukrep, ki ne stane ničesar, lahko pa nadomesti kasnejši konec »delovnega« dneva otrok zaradi drugih obveznosti, še pravijo avtorji študije. Prepričani so, da bodo nadaljnje raziskave tudi potrdile povezave med dremežem otrok čez dan in njihovo uspešnostjo v času odraslosti, predvsem pa boljo »opremljenost« za spopadanje z vsakdanjim stresom.