Joga pomaga pri generalizirani anksiozni motnji

Joga izboljšuje simptome generalizirane anksiozne motnje - stanja s kronično živčnostjo in skrbmi, kar kaže, da je priljubljena praksa lahko koristna pri lajšanju težav mnogih.

Joga, ki je varna in široko dostopna, izboljša simptome pri ljudeh z generalizirano anksiozno motnjo. Lahko bi postala dragoceno orodje pri celostnem zdravljenju. Foto: Bigstock

Nova raziskava, ki so jo vodili raziskovalci iz Medicinske fakultete Univerze New York , je pokazala, da je joga bistveno učinkovitejša za generalizirano anksiozno motnjo kot standardne tehnike za obvladovanje stresa. Ni pa tako učinkovita kot kognitivna vedenjska terapija, ki velja za zlati standard zdravljenja. Pri slednji se skozi strukturirano pogovorne terapije bolnikom pomaga prepoznati negativno razmišljanje, kar vodi v boljši odziv v kritičnih situacijah.

Za motnjo značilen pretirani strah

Generalizirana anksiozna motnja je moteče in pogosto nezdravljeno stanje. Čeprav tesnobo včasih občuti večina ljudi, je za generalizirano anksiozno motnjo značilen pretirani strah, ki posega v vsakodnevno življenje. Zlati standard zdravljenja je kognitivna vedenjska terapija, uporabljajo pa se tudi zdravila, vključno z antidepresivi in ​​včasih benzodiazepini. Vendar pa niso vsi pripravljeni jemati zdravil – zaradi neželenih stranskih učinkov, pri dostopu do kognitivne vedenjske terapije pa so težava dolge čakalne vrste in pomanjkanje usposobljenih terapevtov.

Težave ima desetina populacije

“Generalizirana anksiozna motnja je zelo pogosto stanje in povzroča težave najmanj desetini populacije, vendar mnogi ne želijo ali nimajo dostopa do znanstveno dokazanih oblik zdravljenja,” je povedala vodilna avtorica študije Naomi M. Simon, profesorica na oddelku za psihiatrijo pri NYU Langone Health. “Naše ugotovitve kažejo, da joga, ki je varna in široko dostopna, lahko izboljša simptome pri ljudeh z generalizirano anksiozno motnjo. Lahko bi postala dragoceno orodje pri celostnem zdravljenju.”

Joga izboljša simptome

V študiji, ki je bila objavljena 12. avgusta letos v reviji JAMA Psychiatry, je bilo 226 moških in žensk z generalizirano anksiozno motnjo naključno razvrščenih v tri skupine. Ena je bila podvržena kognitivni vedenjski terapiji, druga kundalini jogi, tretja pa standardnim tehnikam obvladovanja stresa. Po treh mesecih se je izkazalo, da sta tako kognitivna vedenjska terapija kot joga bistveno bolj učinkoviti kot tehnike za obvladovanje stresa. Merila za uradno izboljšanje simptomov je doseglo 54 odstotkov tistih, ki so bili deležni joge, in le 33 odstotkov tistih, ki so bili deležni tehnik za obvladovanje stresa. V skupini, ki se je zdravila s kognitivno vedenjsko terapijo, je bil delež izboljšanja 71 odstotkov. Po šestih mesecih je učinkovitost joge ostala na podobni ravni kot kognitivna vedenjska terapija, kar kaže, da ima joga lahko dolgotrajni vpliv na zmanjšanje tesnobe.

Podrobnosti poteka študije

Študija je vključevala protokol kognitivne vedenjske terapije za zdravljenje generalizirane anksiozne motnje, vključno s psiho-edukacijo, kognitivnimi intervencijami (osredotočenimi na prepoznavanje in prilagajanje nelagodnih misli in skrbi) ter tehnike sprostitve mišic. Kundalini joga je vključevala telesne drže, dihalne tehnike, sprostitvene vaje, teorijo joge in meditacijo / miselnost. Kontrolna skupina je bila deležna izobraževanja o obvladovanju stresa – predavanja o fizioloških, psiholoških in medicinskih učinkih stresa ter pomenu življenjskega sloga: zmanjševanje alkohola in kajenja, pomembnost telesne vadbe in zdrave prehrane. Vsi udeleženci so za domačo nalogo dobili poslušanje poučnega gradiva o stresu, prehrani in življenjskem slogu. Vsako zdravljenje: kognitivna terapija, joga, tehnike obvladovanja stresa, je bilo izvedeno dvakrat na teden v trajanju dveh ur, skozi obdobje 12 tednov.

Potreba po novih metodah

“Mnogi ljudje za zdravljenje tesnobe iščejo dopolnilne in alternativne posege,” pravi Naomi M. Simon, in nadaljuje: “Naša študija kaže, da z jogo lahko veliko pridobijo. Joga je tudi dobro prenašana, lahko dostopna in ima številne druge zdravstvene koristi.” Napoveduje, da bodo prihodnje raziskave pokazale, kdo od bolnikov z generalizirano anksiozno motnjo ima od joge največ koristi: “Za zdravljenje anksioznosti potrebujemo več možnosti, saj se ljudje na terapije zelo različno odzivajo. Če povečamo nabor učinkovitih metod, s tem zmanjšamo ovire pri oskrbi ter povečamo verjetnost, da se bodo ljudje s tesnobo pripravljeni vključiti v zdravljenje.”

Izvirno znanstveno objavo najdete TUKAJ.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj