Zdravi z naravo: Živila, ki so naravni analgetiki

Hrana je farmacija bodočnosti, živila, ki blažijo bolečino, pa stopajo ob bok sintetičnim zdravilom. Sodelovanje obojih koristi nam vsem. Kako torej z naravo nad bolečino in katera so živila, ki so naravni analgetiki?

Jagodičevje je pri varovanju zdravja zmagovita kombinacija. Foto: Bigstock

Pogosto rečemo, da ima narava zdravilo zoper vsako bolezen. Obstaja pa stanje, pri katerem je naše predanosti naravnemu konec: bolečina. Ko zares boli, brez pomoči zahodne medicine ne gre. Če jo kombiniramo s tradicionalno, sintetičnih zdravil porabimo manj, bolečine pa se znebimo bolj učinkovito, za dlje časa in z manj stranskimi učinki.

Ingver

Ingver velja za enega od temeljev tradicionalne naravne medicine, znan pa je predvsem po svojem ugodnem delovanju na želodec. Bolniki z rakom ga dobro poznajo, saj blaži slabost, ki pogosto spremlja zdravljenje. Ingver pa je tudi dober analgetik, še posebej, ko gre za bolečine v sklepih in menstrualne krče.

Ingverjeve kapsule so pri lajšanju blažjih do zmernih bolečin enako učinkovite kot analgetiki v prosti prodaji, na primer ibuprofen.

Borovnice

Začetek poletja je sezona borovnic, ki svoje učinkovine ohranijo tudi zamrznjene. Borovnice vsebujejo številne fitonutriente, ki delujejo protivnetno in protibolečinsko ter so odličen antioksidant. Podobni učinek imajo tudi druga s polifenoli bogata živila, na primer maline, brusnice in ribez. Borovnice sicer neposredno na bolečino – za razliko od ingverja, ne delujejo, vendar, ker zmanjšujejo vnetje, se posredno zmanjšajo tudi bolečine.

Bučna semena

Bučna semena so bogata z magnezijem, mineralom, ki dokazano zmanjšuje pogostnost in intenzivnost napadov migrene. Pomaga tudi pri preprečevanju osteoporoze. Njegovo najbolj splošno znano delovanje je na krče, predvsem na tiste, ki nastopijo zaradi intenzivnega športnega treninga. Če potrebujete še bolj intenzivno naravno zdravilo, bučna semena kombinirajte z mandlji in orehi ter dodajte temnolistnato zelenjavo (špinačo, brokoli, zelje, ohrovt) ter fižol in lečo.

Losos

Losos in omega 3 maščobne kisline gredo z roko v roki. Omega 3 poznamo po zaščitnem delovanju na srce in ožilje, vendar so izjemno koristne tudi za sklepe, še posebej pri revmatoidnem artritisu. Študija, v katero so zajeli 60 bolnikov z revmatoidnim artritisom, je pokazala, da so se simptomi bistveno (za 30 do 50 odstotkov) bolj izboljšali pri tistih, ki so poleg standardnih zdravil 12 tednov prejemali tudi omega 3 kapsule, ki so vsebovale 1,8 gramov EPA in 2,1 gramov DHA. Vsak dan so zaužili dve do tri kapsule.

12 tednov jemanja kapsul z 1,8 gramov EPA in 2,1 gramov DHA je bistveno zmanjšalo simptome revmatoidnega artritisa.

Kurkuma

Kurkimin je spojina, ki daje kurkumi značilno rumeno barvo in je odgovoren za večino njenih zdravilnih lastnosti. Gre za polifenol, ki ga kuruma (kot začimba) vsebuje med 5 in 10 odstotki. Za zdravljenje se običajno uporablja kurkumin v obliki kapsul. Študija na bolnikih z revmatoidnim artitisom in osteoartritisom je pokazala boljše izboljšanje hoje pri tistih, ki so jemali kapsule kurkumina z visoko biorazpoložljivostjo kot pri tistih, ki so jemali standardna zdravila. Kurkumin tudi nima – za razliko od zdravil, neželenih stranskih učinkov.

Kurkuma v receptih vedno nastopa v kombinaciji s črnim poprom. Vzrok: črni poper telesu pomaga, da iz nje bolje absorbira kurkimin.

Prehranskih dopolnil s kurkuminom kot listja in trave, kako izbrati pravega?

Ponudniki kurkumina obljubljajo tudi do 100 krat boljši izkoristek oziroma biorazpoložljivost (kar je znanstveno nemogoče), njihove spletne strani so kot iz pravljice, kot referenco pa praviloma vsi navajajo »vhunske nevro (in ostale) znanstvenike«. Razlike v ceni so precejšnje, in če ob super koristi za zdravje lahko razveselimo tudi našo denarnico, se splača potruditi. Kako torej izbrati pravi kurkumin? Študij na to temo sicer ni ravno veliko, eno od bolj zanimivih in (v angleščini) najdete na TEJ POVEZAVI.

Višnje

Manj sladkih sorodnic češenj se posebej razveselijo mišice športnikov. Višnje sicer (še) nimajo posebnega mesta v naravni medicini, veljajo pač za okusno in koristno sadje. Tudi na nakupovalnih policah supermarketov jih ne najdemo pogosto. Vendar so višnje odličen vir antioksidantov in protivnetnih spojin.

Ultramaratonci, ki so 7 dni pred tekom in na dan starta vsak dan spili 355 mililitrov višnjevega soka, so imeli manj bolečin v mišicah kot tisti, ki so pili placebo.

Tekači, ki so sodelovali v raziskavi, so bili udeleženci teka »Hood to Coast«. Gre za ekipno tekmo, v kateri tekači pretečejo 315 kilometrov.

Mnogi ultramaratonci za preprečevanje bolečin v sklepih in mišicah uporabljajo nesteroidne antirevmatike in pri tem tvegajo številne stranske učinke.

Oljke

Oljke vsebuje spojino oleokantal, ki na telo deluje podobno, kot analgetiki s protivnetnim delovanjem. Vsebuje tudi naravni lubrikant, ki gladi sklepe in ščiti hrustanec. Bolniki z osteoartritisom, ki so sklepe dan dvakrat do trikrat mazali z mazilom iz oljk, so že po enem tednu imeli manj bolečin v sklepih. Slednji so postali tudi manj otekli, njihova gibljivost se je opazno povečala. Mazilo je vsebovalo lanosterol (2,60 mg / g olja), stigmasterol (2,15 mg / g olja), cikloartanolat acetat (2,04 mg / g olja), stigmastan-3,5-dien (2,01 mg / g olja), obtusifoliol (1,93 mg / g olja). mg / g olja), holesta-4,6-dien-3-on (1,42 mg / g olja), a-amirina (1,42 mg / g olja), α-tokoferola (1,32 mg / g olja), skvalena (1,02 mg / g olja), β-amirin (0,57 mg / g olja) in β-sitosterol (0,22 mg / g olja).

oljčnega olja ne smemo segreti na več kot 200 stopinj Celzija, če želimo ohraniti vse koristne sestavine.

Pekoči feferoni

Nekateri pekoče feferone obožujejo, druge ob misli nanje zmrazi. Spojina, zaradi katerih feferoni pečejo, je kapsaicin, dobro znan po svoji protibolečinskih lastnostih. Najdemo ga v številnih kremah in obližih, študije pa kažejo, uživanje pekočih feferonov zelo učinkovito zmanjšuje sistemsko vnetje. Pekoč občutek po njihovem zaužitju spodbudi možgane k izločanju endorfinov – z namenom blokiranja bolečine.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj