Znaki, da ledvice ne delujejo optimalno

Ledvice skrbijo za izločanje odpadnih snovi iz telesa, poleg tega pa tudi urejajo telesne tekočine in njihovo sestavo ter skrbijo za tvorbo in presnovo hormonov in beljakovin. Ko začnejo odpovedovati, se v telesu kopičijo presnovki, ki povzročijo izpuščaje na koži, srbečico in suho kožo in jih z običajnimi metodami ne moremo odpraviti.

Če ledvice ne delujejo pravilno, se tekočina , ki bi jo morale odvesti, začne kopičiti v delih telesa. Posledice so otekanje obraza, dlani, prstov na rokah, stopal in gležnjev. Foto: Bigstock

Čeprav so majhne, so ledvice ključne za pravilno delovanje celega telesa. Kronična bolezen ledvic je usodna za več ljudi kot rak dojk in rak prostate skupaj. Najpogostejši vzroki za odpoved ledvic so sladkorna bolezen, visok krvni tlak, debelost, kajenje in kardiovaskularne bolezni. Ledvice proizvajajo hormon eritropoetin, ki spodbuja tvorbo rdečih krvnih celic. Njegovo pomanjkanje (zaradi oslabelega delovanja ledvic) vodi v slabokrvnost, oslabelost, utrujenost in splošno slabo počutje.

Bolečina v križu, ki popusti po uriniranju

Bolečine v križu so eden od najbolj pogostih bolezenskih znakov sploh. Žal jih premalokrat povezujemo s slabo delujočimi ali bolnimi ledvicami. Če se pojavljajo samo na strani, na kateri spimo, so skoraj zagotovo znak za okvaro ledvic. Slej ko prej se bodo bolečine prenesle tudi na drugo stran. Tipično je, da bolečina po uriniranju popusti.

Zakaj ob slabo delujočih ledvicah otekamo?

Če ledvice ne delujejo pravilno, se tekočina , ki bi jo morale odvesti, začne kopičiti v delih telesa. Posledice so otekanje obraza, dlani, prstov na rokah, stopal in gležnjev. Pozorni moramo biti predvsem na naslednje:
– penast ali mehurčkast urin
– pogosta potreba po uriniranju, tudi sredi noči
– uriniranje večkrat kot običajno, urin pa je blede barve
– uriniranje manjkrat kot običajno, urin pa je temno obarvan in ga je malo
– tiščanje na vodo brez razloga (kmalu potem, ko ste »odtočili«)
– kri v urinu

Voda, gibanje in veliko jagodičevja

Ledvicam lahko k boljšemu zdravju pripomoremo tudi sami. Omejimo vnos alkohola, zmanjšamo kajenje, iz dnevnega jedilnika črtamo industrijsko predelana živila, pijemo veliko vode (vsaj dva litra na dan), skrbimo za telesno aktivnost (čim več, tem bolje), povečamo vnos jagodičevja iz naravnih virov (maline, borovnice, gozdne jagode, brusnice …).

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj