Vitamin C na starost pomaga ohraniti mišično maso

Vitamin C v poznejših letih pomaga ohranjati mišično maso. Dovolj je že redno uživanje z vitaminom C bogatih živil.

Vitamin C je pomemben za zdravje mišic pri starejših moških in ženskah ter koristen za preprečevanje s starostjo povezano izgubo mišične mase. Foto: Bigstock

Vitamin C je izjemno močan antioksidant in je prvi izbor samozdravljenja pri prehladnih obolenjih, gripi ter sezonskih virusnih okužbah. Vse bolj se uveljavlja tudi kot “pomočnik” pri zdravljenju nekaterih kroničnih bolezni, na primer raka. Dnevni priporočljivi vnos vitamina C je 100 miligramov na dan, zgornja varna meja pa 2000 miligramov na dan. Pomembno je tudi vedeti, da je pri večjih odmerkih potrebno piti več vode – da se zagotovi normalno izločanje presežkov vitamina C iz telesa z urinom.

Ključ do boljših mišic na starost

Iz raziskave Univerze East Anglia (UEA) pa je razvidno, da je vitamin C tudi ključ do boljših mišic v poznejšem življenju. Starejši ljudje, ki s prehrano v telo vnesejo veliko vitamina C, imajo večjo mišično maso kot njihovi enaki stari vrstniki, ki niso ljubitelji citrusov, jagodičevja in drugih virov tega izjemno pomembnega vodotopnega vitamina, piše v objavi v strokovni reviji Journal of Nutrition.

Izguba do enega odstotka na leto

Ljudje s staranjem izgubljajo mišično maso, kar vodi v sarkopenijo, upad moči, telesno krhkost in zmanjšano kakovost življenja. “Proces se začne po 50 letu starosti, izguba pa je lahko celo 1 odstotek skeletne mišične mase na leto. To je velik problem, ki ima številne zdravstvene posledice. Ocenjujemo, da je ta hip tozadevno prizadetih več kot 50 milijonov ljudi,” pojasnjuje Ailsa Welch, profesorica na Medicinski fakulteti UEA, prvopodpisana avtorica objave. Izpostavlja, da posledice niso samo na telesni ravni (omejena gibljivost), pač pa tudi slabijo splošno zdravje in pripomorejo h kroničnim boleznim, na primer sladkorni bolezni tip 2.

Preučili podatke za več kot 13 tisoč ljudi

“Vemo, da je uživanje vitamina C povezano s skeletno mišično maso. Pomaga pri obrambi celic in tkiv, ki sestavljajo telo pred škodljivimi učinki prostih radikalov. Slednji tudi prispevajo k uničenju mišic in tako pospešijo s starostjo povezan upad. Toda do zdaj je le nekaj študij raziskovalo vlogo vitamina C pri ohranjanju mišične mase pri starejših,” nadaljuje Welch. Raziskovalna skupina je preučila podatke za več kot 13.000 ljudi, starih med 42 in 82 let, ki so bili vključeni v študijo EPIC (European Prospective Investigation on Cancer and Nutrition) Norfolk. Udeleženci so en teden vodili prehranski dnevnik, raziskovalci pa so jim tudi izmerili raven vitamina C v krvi ter določili skeletno mišično maso.

Vitamin C pomemben za zdravje mišic

Richard Hayhoe iz UEA pojasnjuje: “Preučili smo velik vzorec starejše populacije Norfolka in ugotovili, da imajo ljudje z največjo količino vitamina C v svoji prehrani ali krvi največjo ocenjeno mišično maso v primerjavi s tistimi z najnižjim vnosom. Naše ugotovitve kažejo, da je prehranski vitamin C pomemben za zdravje mišic pri starejših moških in ženskah ter koristen za preprečevanje s starostjo povezano izgubo mišične mase. Vitamin C je za večino populacije zlahka dostopen, zato je izboljšanje vnosa razmeroma preprosto.”

Raziskovalci so ugotovili tudi, da skoraj 60 odstotkov moških in 50 odstotkov žensk uživa manj vitamina C, kot ga priporoča Evropska agencija za varnost hrane (EFSA).

Izvirno znanstveno objavo v celoti najdete TUKAJ.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj