Nespečnost še poslabša depresijo v meni

Avtor: R.M.Z

Motnje razpoloženja, vključno z nespečnostjo, pestijo številne ženske po menopavzi. Če jo zdravijo, se zmanjšajo tudi simptomi depresije, je pokazala študija, ki so jo opravili ameriški znanstveniki, ugotovitve pa objavili v strokovni reviji Sleep Medicine.  

V študijo so zajeli 117 žensk z nespečnostjo (insomnijo), od katerih jih je 4,3 odstotke imelo zmerno obliko depresije. Razdelili so jih v tri skupine, v vsaki pa so za odpravljanje nespečnosti uporabili drugačno ne-kemično metodo: kognitivno vedenjsko terapijo, restrikcijsko terapijo (omejevanje spanja) in vpeljavo ustrezne higiene spanja ter navad za boljši spanec. Izkazalo se je, da je kognitivna vedenjska terapija pri preiskovankah občutno zmanjšala simptome depresije.

Kako je potekala študija?

Ženske v skupini za kognitivno vedenjsko terapijo so imele vsaka po šest individualnih srečanj s psihoterapevtko. Ženske v skupini z restrikcijsko terapijo so imele vsaka po dve individualni terapiji ter tri telefonske pogovore. Ženske v tretji skupini, ki je služila tudi kot kontrolna, so po elektronski pošti dobile šest nasvetov za izboljšanje spalnih navad in spremembo spalne rutine. 

Izkazalo se je, da je bila najbolj učinkovita kognitivna vedenjska terapija, ki je preiskovankam prinesla zmerno do veliko zmanjšanje simptomov depresije. V študijo niso zajeli žensk s hudo obliko depresije in tudi niso iskali primarnih vzrokov za nespečnost pri preiskovankah: vročinskih valov in/ali ne-prejemanje nadomestne hormonske terapije.

Preventiva depresije kot posledice nespečnosti

»Veseli nas, da lahko kognitivno vedenjsko terapijo dodamo trenutnemu naboru zdravil, ki jih imamo na voljo za zdravljenje nespečnosti žensk po menopavzi in s tem povezano depresijo,« je v sporočilu za javnost povedal prof. dr. Christopher Drake iz Henry Ford Health System v Michiganu, ki je vodil raziskavo. »Upamo, da bomo kmalu lahko tudi dokazali, da zdravljenje začetnih simptomov depresije s kognitivno vedenjsko terapijo lahko prepreči razvoj hujših oblik le-te kasneje.«

Preberite več:

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj