Suhe in utrujene oči vse pogostejše, kako si pomagati?

Ena od najbolj pogostih težav z vidom so suhe oči, za kar obstaja več vzrokov. Najbolj pogosti so dolgotrajno delo za računalnikom in bivanje v klimatiziranih in centralno ogrevanih prostorih, ki izsušujejo zrak ter drugi vplivi okolice, na primer zelo visoke zunanje temperature.


Simptomi suhih oči so lahko pekoč občutek v očeh, skelenje, občutek peska v očeh, solzenje, rdečica oči. Foto: Bigstock

Vid je naše najpomembnejše čutilo. Z njim sprejemamo kar 80 odstotkov vseh informacij iz okolja. Sodobni način življenja mu ni najbolj prijazen. Vsak dan ga bolj kot kdajkoli v zgodovini obremenjujemo z večurnim neprekinjenim delom z računalnikom, gledanjem v mobilni telefon, televizijski ekran… Oči postajajo najbolj obremenjeni del telesa, ki se lahko spočije samo še takrat, ko spimo.

Občutek peska v očeh se redno pojavi pri dolgotrajnem delu za računalnikom.

Vzrok za suhe oči so lahko tudi hormonske spremembe pri ženskah, na primer nosečnost ali menopavza. Stroka med vzroki navaja bolezni, na primer revmatska obolenja, sladkorno bolezen in motnje v delovanju ščitnice. Tudi daljše jemanje hormonske kontracepcije in zaviralcev beta receptorjev se lahko odrazi s suhimi očmi. Simptomi suhih oči so pekoč občutek v očeh, skelenje, občutek peska v očeh. Oči se solzijo in postanejo pordele.

Kako si pomagamo

Oči je potrebno zaščititi pred izsušenostjo. Z nošenjem sončnih očal oči jih zaščitimo pred soncem in vetrom, v zaprtih prostorih si lahko pomagam z vlažilcem zraka. Zagotavljanje dobre hidracije telesa s pitjem zadostne količine vode suhim očem zelo koristi in blaži težave, enako kot uživanje bogate z maščobnimi kislinami omega 3 ter vitamini skupine B.

Simptomi suhih oči so pekoč občutek v očeh, skelenje, občutek peska v očeh.

Pri delu z računalnikom si prilagodimo zaslon tako, da bomo nanj gledali rahlo navzdol iz primerne razdalje (50 do 80 centimetrov), med delom pa pogosto mežikajmo in si zavestno privoščimo petminutni odmor po vsaki uri dela. Zapremo oči in počivamo. Super je, če odmor podaljšamo še za pet minut in v tem času naredimo vaje za oči.

Preventiva: Vaje za oči

Zagotovitev optimalnih pogojev je prvi korak pri zaščiti oči pred izsušenostjo. Drugi, enako pomemben, je vzdrževanje očesne kondicije. Podobno, kot telesna aktivnost (po) skrbi za mišice in sklepe in jim pomaga do optimalnega delovanja, vaje za oči krepijo vid.

Masaža oči

Zapremo oči in s kazalcem narahlo krožimo od notranjih kotičkov preko vek in okrog oči. Nekajkrat ponovimo in odpremo oči.

Gretje z dlanmi

Dlani podrgnemo drugo ob drugo, da jih temeljito segrejemo. Zapremo oči in dlani položimo na veke: desno dlan na desno oko, levo dlan pa na levo oko. Smisel vaje je, da oči počivajo v temi in da jih greje toplota dlani. Vajo izvajamo pet do deset minut, na primer pred spanjem ali ko čez dan počivamo. Z njo lahko zelo učinkovito prekinemo delo za računalnikom.

Navpično premikanje oči

Zapremo oči za nekaj sekund in se sprostimo. Odpremo oči, pogledamo visoko v strop in globoko v tla. Petkrat ponovimo, zapremo oči in jih sprostimo.

Vodoravno premikanje oči

Odpremo oči, pogledamo v skrajni desni kot in nazaj v skrajni levi kot. Ko oči premikamo iz kota v kot, naj pogled ne tone navzdol, pač pa si zamislimo črto, ki povezuje oba kota, in oči vodimo po njej. Petkrat ponovimo, zapremo oči in jih sprostimo.

Diagonalno premikanje oči

Odpremo oči, pogled pa usmerimo v zgornji desni kot. Ko dosežemo skrajno točko, pogled usmerimo v spodnji levi kot ter od nazaj v zgornji desni kot. Petkrat ponovimo. Končamo v zgornjem desnem kotu. Zapremo oči in jih sprostimo. Vajo petkrat ponovimo v nasprotni smeri: pogled usmerimo v zgornji levi kot, od tam pa v spodnji desni kot. Končamo v zgornjem levem kotu. Oči zapremo in jih sprostimo.

Kroženje z očmi

Oči vodimo po namišljenem krogu, ki naj sega do roba vidnega polja. Predstavljamo si, da gledamo na ogromno uro, po kateri oči premikamo v smeri urnega kazalca. Začnemo na številki 12, potem gremo na 1, 2, 3 in tako naprej, dokler se ne vrnemo na 12. Petkrat ponovimo, potem zapremo oči in jin sprostimo. Vajo izvedemo še v nasprotno smer: začnemo pri 12, nadaljujemo pa v obratni smeri, kot teče ura: 11, 10, 9 in tako naprej. Izvedemo pet ponovitev.




PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj