Kaj poleg zdravil učinkovito preprečuje žilne obloge?

Ko krvne preiskave pokažejo povečano raven slabega holesterola (HDL) in trigliceridov, je čas za ukrepanje. Ena možnost so zdravila – najnovejša so zaviralci proproteinske konvertaze subtilizin/keksin tip 9 (PCSK9). Druga možnost je hrana. Nekatera živila, ki jih imamo na dosegu roke, dokazano preprečujejo nastajanje žilnih oblog in celo topijo obstoječe.

Nekatera živila znanstveno dokazano topijo žilne obloge in preprečujejo nastanek novih. Foto:Bigstock

Bolezni srca in ožilja so glavni vzrok smrtnosti v razvitem svetu. Vzdrževati zdravo srce in ožilje je pomembna naloga vsakega od nas. Kaj pa, ko se nam obloge na žilah že začnejo nabirati? Si lahko pomagamo sami? Nekatera živila znanstveno dokazano topijo žilne obloge in preprečujejo nastanek novih. Imamo jih v domači kuhinji.

Hrana ne samo preprečuje, pač pa tudi zdravi številne kronične bolezni.

Dolgo časa je veljalo, da nekatera živila pripomorejo k temu, da se na naših žilah začnejo nabirati obloge. Posebej na tapeti so bila jajca. Pojedli naj bi največ enega do dva na teden. Znanost je to ovrgla in vsaj eno jajce na dan vrnila naše jedilnike. Vse več je tudi dokazov, da hrana ne samo preprečuje, pač pa tudi zdravi številne kronične bolezni. Zdravljenje s hrano (in preventiva) prihaja na na prva medicinska vrata.

Česen

Česen ne nosi zaman naziva super živilo. Čeprav ga ne moremo uvrstiti med najlepša in najbolj okusna živila, je česen izjemno pomemben za naše dobro zdravje. Ne samo, da vzdržuje srce in ožilje zdravo, pomaga tudi pri okužbah (je naravni antibiotik) in celo pri raku.

Česen ne nosi zaman naziva super živilo.

Študije so pokazale, da uživanje enega do štirih strokov česna na dan pomembno zniža holesterol in krvni tlak ter preprečuje nastanek krvnih strdkov.

Granatno jabolko

Ta okusen in lep sadež je prava zakladnica zdravju koristnih snovi. Topi žilne obloge in spodbuja nastajanje dušikovega oksida v krvi, kar »odpira« arterije in znižuje krvni tlak. Vsebuje ogromno vitamina C in pomaga pri bolečih sklepih.

Granatno jabolko vsebuje veliko vitamin C in pomaga pri bolečih sklepih.

Študije so pokazale, da granatno jabolko zavira tudi napredovanje raka na pljučih in raka prostate. Ste vedeli, da je granatno jabolko eden od sadežev, ki naj bi rasli v raju?

Kurkuma

Glavna zdravilna učinkovina za srce in ožilje v kurkumi je polifenol kurkumin, ki znižuje maščobe v krvi kar za 28 odstotkov! Več kot dober razlog, da jedem začnete dodajati več te živo rumene, okusne indijske začimbe, se vam ne zdi?

Čia semena

Za starodavne civilizacije so bila čia semena pomemben vir hidracije in energije. Bogata so z vlakninami in alfa linolensko kislino, ki regulira krvni tlak, znižuje trigliceride in povečuje raven zaščitnega holesterola. Za nameček so čia semena v prehrani vsestransko uporabna in zelo okusna.

Cimet

Cimet je ena od začimb, ki jih pogosto najdemo v tradicionalnih slovenskih receptih. Brez njega si ne znamo predstavljati sladic, še posebej tistih, ki jih pripravljamo v zimskem času.

Za varovanje srca in ožilja je dovolj že ena čajna žlička te aromatične in popularne začimbe, ki popestri tako sladke kot slane jedi, na dan. Cimet pa koristi tudi diabetikom, saj izboljša odziv celic na inzulin.

Jabolka

Le kaj bi brez tega vsestranskega sadeža, ki raste praktično pred vsako slovensko hišo? Vsebuje pektin, ki znižuje holesterol kot tudi nalaganje žilnih oblog. In koliko resnice je v reku, da jabolko na dan odžene zdravnika stran? Ogromno. Eno samo domače jabolko, obrano, ko je zrelo, zniža otrdevanje arterij za 40 odstotkov. Ste vedeli, da mini jablane lahko uspešno gojite na balkonu?

Paradižnik

Paradižnik je bogat z likopenom, antioksidantom, ki mu daje rdečo barvo. Likopen je zelo pomemben za varovanje srce in ožilja ter tudi za splošno zdravje. Prehrana, bogata z likopenom, znižuje sistemsko vnetje, ki je ključno za razvoj ateroskleroze. Paradižnik je pomemben tudi za zdrave kosti in lepo kožo.

Zelenolistnata zelenjava

Zelenolistnata zelenjava vsebuje številne antioksidante, ki poleg ostalega preprečujejo oksidacijo holesterola. Vlaknine, kalij in folati znižujejo krvni tlak. Dovolj je že ena skledica (200 gramov) špinače, blitve, ohrovta, zelene solate na dan, pa bodo žile bolj zdrave in počutje boljše.

Zelenolistnata zelenjava tudi znižuje raven homocisteina.

Homocistein je aminokislina v krvi, ki v preveliki količini poveča tveganje za možgansko kap in koronarno bolezen srca. Poškoduje stene arterij in pospešuje aterosklerozo.

PUSTITE KOMENTAR

Prosimo vpišite svoj komentar!
Prosimo vpišite svoje ime tukaj